کشف ۵۰ میلیاردی خودروهای مسروقه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو سارق خودرو و کشف ۱۵ دستگاه خودروی زانتیا و پژوی مسروقه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال که متهمان پس از سرقت آن‌ها را سند نمره کرده و به فروش رسانده بودند، خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت خودروی پژو و زانتیا در شهر اصفهان کارآگاهان پلس آگاهی استان اصفهان رسیدگی به این شکایت‌ها را در دستور کار جدی خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان با تحقیقات تخصصی و انجام اقدامات علمی و تخصصی رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این سرقت‌ها به دست آورده و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های همجوار با دریافت نیابت قضائی به آن استان رفته و طی یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم هنگامی که با مدارک و مستندات محکم کارآگاهان مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و در تحقیقات صورت گرفته همدست خود و دو مال‌خر خودروهای مسروقه را معرفی کرد که این افراد در عملیاتی همزمان در شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان به سرقت ۱۱ دستگاه خودروی زانتیا و چهار دستگاه خودروی پژو اقرار کردند، افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان پس از سرقت خودروها آن‌ها را با ترفند سند نمره کردن، به فروش می‌رساندند که با اقدامات و تلاش‌های پلیس تمام این خودروهای مسروقه که ارزش آن‌ها توسط کارشناسان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شده، کشف شدند.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: تعدادی از خودروهای کشف شده در استان‌های تهران و البرز به سرقت رفته بودند که تحقیقات پلیس در این راستا کماکان ادامه دارد.

وی سهل‌انگاری مال باختگان را یکی از مهمترین دلایل سرقت خودرو توسط سارقان دانست و اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم خودروی خود را به لوازم ایمنی مجهز کنند و هنگام نصب دزدگیر، موارد ایمنی را رعایت کنند، هیچ‌گاه مدارک مالکیت خودرو را داخل آن نگذارند، خودرو را در مکان امن پارک کنند، هنگام ترک خودرو دقت کنند که درب‌ها و شیشه‌ها به طور کامل بسته باشد و هیچ‌گاه خودرو را حتی برای یک لحظه با حالت روشن یا سوئیچ بر روی آن رها نکنند.

کد خبر 628488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.