ساخت‌وسازهای خارج از حریم دستگاه‌های خدمات‌رسان را با مشکل مواجه کرده است

مدیرکل امور شهری استانداری یزد با بیان اینکه جلساتی برای مشخص شدن حریم شهر برگزار شده است، گفت: ساخت‌وسازهای خارج از حریم، شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان را دچار مشکل کرده است.

سیدمحمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تکلیف قانونی رسیدگی به حریم و محدوده شهرها و روستاها مشخص و به صورت مستقیم مرتبط با معاونت عمرانی است و در دفتر فنی با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها به دلیل گستردگی کارشان علاقه‌مند به انجام اقداماتی در محدوده قانونی شهر هستند.

مدیرکل امور شهری استانداری یزد با بیان اینکه حفظ حریم‌ها بعضی مواقع با غفلت مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: نظارت بر این موضوع و تخلفات در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت‌وساز در این بخش‌ها کمتر شده است، در شهر یزد نیز ساخت‌وسازهایی خارج از حریم و محدوده مسکونی انجام می‌شود.

رستگاری اضافه کرد: مراجعاتی به طور مداوم از سوی افرادی که این ساخت‌وسازها را انجام داده‌ اند به دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری انجام می‌شود و آنها خواستار دریافت خدمات هستند؛ این موضوع دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری را با مشکلات و سردرگمی‌هایی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: بنا بر پیگیری‌ها خدمات به محدوده‌هایی که در گذشته در آنها ساخت‌وساز انجام شده است، ارائه می‌شود، اما باز هم شاهد هستیم که افرادی اقدام به ساخت‌وساز در خارج از محدوده شهر می‌کنند.

مدیرکل امور شهری استانداری یزد تاکید کرد: در این زمینه جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار شد تا تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود، شهرداری یزد نیز اصرار دارد که محدوده شهر به صورت دقیق مشخص و نظم‌دهی به ارائه خدمات انجام شود.

رستگاری گفت: یکی از نکات بسیار مهم در خصوص حد و مرزهای شهر، قابل تشخیص بودن آن است، چرا که بعضی مواقع حد و مرزهایی را مشخص می‌کنیم که قابل تشخیص نیست و همین موضوع مشکلاتی را برای رعایت حریم شهر ایجاد می‌کند.

کد خبر 628476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.