مزیت بیمه دانشجویان، ایجاد سوابق بیمه از سن پایین است

مدیرکل تامین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دانشجویان هم می‌توانند بیمه شوند که مزیت آن، آغاز بیمه‌پردازی و ایجاد سوابق بیمه از سنین پایین‌تر و تأثیر آن بر سن بازنشستگی فرد دانشجو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله مختاری امروز -پنجشنبه یکم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشجویان مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گیرند و در طول تحصیل برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند.

وی افزود: سوابق بیمه‌ای دانشجویان در سازمان تأمین اجتماعی تفاوتی با سوابق بیمه‌ای افراد شاغل ندارد و به سوابق بیمه‌ای دوران اشتغال بعد از تحصیل آنها متصل می‌شود. در صورتی که پس از فارغ‌التحصیلی و بیمه‌پردازی افراد در سایر صندوق‌های بیمه‌ای همچون بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح مشغول شوند نیز سوابق بیمه تأمین اجتماعی دوران تحصیل آنها قابل انتقال به سایر صندوق‌های بیمه‌گر خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیمه دانشجویان سازمان تأمین اجتماعی که چند سالی است در قالب کلی بیمه مشاغل آزاد، امکان‌پذیر شده است، شرایط بسیار سهل و ساده‌ای دارد و برای اینکه تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار گیرد، شرط اصلی این است که دانشجوی در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی رسمی باشد.

وی اظهار کرد: برای این بیمه در شرایط عادی و اگر سن شما در محدوده ۱۸ تا ۵۰ سال است، نیازی نیست که سابقه بیمه داشته باشید؛ اما دانشجویانی که بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد، باید معادل مازاد سنی نسبت به ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشد. البته اگر فردی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی بیمه‌پردازی باشد، از شرط سنی معاف است و در صورت دانشجوی در حال تحصیل بودن با هر سنی می‌تواند تحت پوشش بیمه دانشجویان قرار گیرد.

مختاری گفت: بیمه دانشجویان طرحی است که چند سالی است از سوی سازمان تأمین اجتماعی در حال اجرا است، در کنار شرایط سهل و آسان، مزایای ارزشمندی برای دانشجویان دارد که مهم‌ترین مزیت آن، آغاز بیمه‌پردازی و ایجاد سوابق بیمه از سنین پایین‌تر و تأثیر آن بر سن بازنشستگی فرد دانشجو است.

کد خبر 628471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.