ضرورت توجه به تحصیل نسل جوان

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم نوسازی مدارس برای ارتقای فضاهای آموزشی، گفت: انسان با هر سطح توانی می‌تواند به دریای بیکران انفاق در راه خدا وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین امیریان امروز -‌پنجشنبه یکم دی‌ماه- در آئین کلنگ‌زنی یک مدرسه ۹ کلاسه در فرخشهر شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: این مدرسه ۱۲۵۰ متر مربع زیر بنا دارد.

وی گفت: انسان با هر سطح توانی می‌تواند به دریای بیکران انفاق در راه خدا وارد شود، این انفاق می‌تواند حسن خلق، علم و حتی مالی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اهمیت آموزش و پرورش و جایگاهی که برای در جامعه دارد را می‌دانیم، دانش، احترام به همراه دارد. یک فرد تحصیل‌کرده می‌داند که برای داشتن جامعه‌ای بهتر، باید تغییرات مثبتی پیرامون خود ایجاد کند و همان‌طور که اشاره شد، هر تغییر مثبتی که به دیگر انسان‌ها کمک کند، نیکوکاری محسوب شده و جامعه را زیباتر می‌کند.

وی اضافه کرد: شهروندان در چنین جامعه‌ای با رویکرد انسان‌دوستانه و نوع‌دوستی، شیوه زندگی بهتری خواهند داشت.

امیریان تصریح کرد: تحصیلات برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است، زیرا که مسئولیت حفظ کردن جامعه فردا بر عهده آن‌ها خواهد بود، در ابتدا باید مفهوم کلمه آموزش را به درستی درک کرد، چرا که آموزش به معنی مدرسه رفتن، کتاب خواندن و امتحان دادن نیست. آموزش در حقیقت شیوه زندگی است که معلمان آن را به شاگردان می‌آموزند.

وی خاطرنشان کرد: آموختن مدیریت زمان، صبر و شکیبایی، نحوه زندگی با دیگران و از همه مهم‌تر، آموزش اخلاقیات به دانش‌آموزان، شیوه زندگی درست در یک جامعه است.

کد خبر 628459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.