لزوم نظارت دقیق و کارشناسانه در مسائل فنی ساختمان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: سازمان نظام مهندسی باید نظارت دقیق و کارشناسانه در مسائل فنی ساختمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _پنج‌شنبه یکم دی‌_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به گودبرداری غیراصولی و غیرکارشناسانه در خیابان شهید زمانی در هفدهم آذرماه و ایجاد مشکل برای ساختمان‌های مجاور آن، اظهار کرد: این موضوع به موقع به شهرداری ابلاغ شد و شاهد حضور به موقع مسئولان شهرداری، دادستان و مدیریت شهری و اقدام لازم در این خصوص بودیم که با اقدام به موقع از وقوع یک بحران جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در این مورد از سوی بدنه شهرداری اقدامات لازم و فنی انجام شد و بتن‌ریزی و استحکام‌بخشی ساختمان آسیب دیده تا ساعت شش بامداد روز بعد از اتفاق انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه تمام مسائل در تأمین امنیت محل و تخلیه ساختمان‌های مجاور و قطع گاز لحاظ شد، افزود: با انجام دادن این‌گونه اقدامات از بروز یک حادثه و مصیبت بزرگ در شهر جلوگیری شد لذا این اقدامات قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: از دادستان همدان و مدیران، مسئولان و معاونان شهرداری قدردانی می‌کنم و امیدوارم مسائل فنی به گونه‌ای نظارت شود که مشکلی به‌وجود نیاید، همچنین درخواست می‌کنم، مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی، نظارت دقیق و کارشناسانه در مسائل فنی ساختمان داشته باشند.

زنگ خطر گودبرداری خیابان زمانی جدی گرفته شود

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: از زحمات شهرداری در مهار بحران گودبرداری خطرناک منطقه زمانی قدردانی می‌کنم، درس گرفتن از بحران و اقدامات پیشگیرانه در اینگونه موارد، اهمیت دارد

وی با اشاره به بازدید از محل گودبرداری گفت: در این بازدید در کنار کمیته تخصصی فنی و hsc، مسائلی احصا شد؛ نبود جزئیات سازه نگهبان در نقشه نظام مهندسی یک نقص بزرگ در این مورد بود که باید به نظام مهندسی ابلاغ شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش شهرداری در کنترل و رفع خطر گودبرداری‌ها اضافه کرد: شهرداری به عنوان نهاد صادرکننده پروانه باید در این خصوص نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی تصریح کرد: تمایل به ایجاد طبقات زیرین در ساخت‌وسازها با توجه به افزایش قیمت مسکن و ایجاد پارکینگ از دلایلی است که تعداد و خطر گودبرداری‌ها افزایش خواهد داد.

حیدری با بیان اینکه زنگ خط هزینه کم برای گودبرداری خطرناک خیابان زمانی را باید جدی بگیریم، ادامه داد: به طور قطع عمق، خطر و تعداد گودبرداری‌ها در آینده بیشتر خواهد بود و باید نکات مطرح شده از سوی کارشناسان مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 628433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.