برنامه «سوگند برای ایمنی» در گذر فرهنگی چهارباغ

به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، به‌منظور ترویج فرهنگ ایمنی در محور جهانی چهارباغ برنامه‌ای با عنوان «سبا» (سوگند برای ایمنی) برگزار شد.

به گزارش ایمنا، سعید ناظمی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، برنامه‌های متعددی برای گروه‌های هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، روز ۲۸ آذر به‌منظور ترویج فرهنگی ایمنی و ترافیک در گروه‌های آسیب‌پذیر کودکان، برنامه‌ای فرهنگی به همراه مسابقه و بازی در محور جهانی چهارباغ برگزار شد که با استقبال اقشار مختلف به‌ویژه کودکان روبه‌رو شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک برای پیشگیری از تصادفات رانندگی گفت: ذهن کودکان پذیرش و آمادگی بیشتری برای دریافت آموزش‌ها دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف آموزشی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان است.

ناظمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کودکان تاثیر زیادی در اصلاح رفتارهای ترافیکی والدین خود دارند. بنابراین ما برای اصلاح و کاهش تصادفات روی کودکان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف اجرای این برنامه در محور شهری چهارباغ، آشنایی بیشتر مردم با خدمات راهداری و شماره‌های ضروری موردنیاز در هنگام حوادث رانندگی بود.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: معمولا مردم با مسئولیت راهداران در جاده‌ها آشنا نیستند. هدف ما آشنایی مردم با راهداران و خدمات آنها و همچنین آشنایی با سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ است.

ناظمی ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب برای سفرهای جاده‌ای و اطلاع از وضعیت جاده‌ها، تماس با راهداران در هنگام بروز بحران در جاده‌ها، الزامات ایمنی و … ازجمله مباحث مطرح‌شده در این برنامه بود.

کد خبر 628371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.