تاکسی‌های رایگان در خدمت سالمندان مادرید

شهرداری مادرید برای افزایش روحیه و نشاط سالمندان، طرح گشت رایگان با تاکسی‌های شهر را ارائه می‌دهد که بر اساس آن سالمندان برای تماشای چراغانی‌های جشن کریسمس در سراسر شهر گردانده می‌شوند. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکسیلوز (تاکسی نور) نام یک ابتکار اجتماعی در مادرید، پایتخت اسپانیا است که به مسافران مسن این فرصت را می‌دهد تا سفری جادویی رایگان را تجربه کنند و از دیدن تمام چراغانی‌های کریسمس در شهر لذت ببرند. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۹۰۰ نفر از ساکنان سالخورده می‌توانند از این پروژه در این فصل تعطیلات بهره مند شوند.

تاکسیلوز با هدف بیرون آوردن سالمندان از خانه‌ها و کمک به آنها برای شرکت در شادی‌های دوران کریسمس شروع به کار کرده است. ساکنان مسن معمولاً مشکلات بیشتری را در زمینه جابه‌جایی شهری تجربه می‌کنند و همچنین از میزان بالایی از انزوا رنج می‌برند.

تاکسی‌های رایگان در خدمت سالمندان مادرید

این ایده در سال ۲۰۱۶ زمانی متولد شد که انجمن تاکسی‌رانان مادرید تصمیم گرفت برای سالمندانی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند، اقدام ویژه‌ای انجام دهند.

در ابتدا، تنها ۲۰ راننده تاکسی برای شرکت ابراز علاقه کردند، اما با گذشت زمان، اشتیاق برای شرکت در این فرصت بیشتر شد. اکنون صدها راننده تاکسی گرد هم آمدند تا تورهای رایگان کریسمس شهر را ترتیب دهند.

این ابتکار علاوه بر افزایش محبوبیت در میان رانندگان تاکسی مادرید، طرفداران جدیدی در شهرهای دیگر پیدا کرده است و اکنون این طرح در ۱۲ شهر در سراسر اسپانیا ارائه می‌شود.

این تورها دو ساعت طول می‌کشد و پس از اتمام آنها، مسافران و رانندگان برای یک فنجان شکلات داغ و شادی تعطیلات جمع می‌شوند.

کد خبر 628360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.