مصوبه مجلس درباره مدیریت بانک مرکزی خلاف سیاست‌های کلی است

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی مصوبه مجلس درباره «بانک مرکزی جمهوری اسلامی»، موادی از آن را مغایر با سیاست‌های کلی تشخیص داد.

به گزارش ایمنا، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد و مصوبه مجلس درباره «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» را بررسی کرد و موادی از آن را مغایر با سیاست‌های کلی تشخیص داد.

هیئت عالی نظارت مجمع پس از چند جلسه بررسی طرح بانک مرکزی در «کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع» و «کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع» و تبادل نظر با طراحان این طرح به‌عنوان یک قانون مادر، مواد مصوبه مجلس را ازلحاظ مغایرت نداشتن و نیز عدم تطابق طرح بانک مرکزی ایران با سیاست‌های کلی بررسی کرد.

در این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت مجمع ماده یک: «اصطلاحات به‌کار رفته در طرح»، ماده دو: «اهداف پنج‌گانه بانک مرکزی» و ماده چهار: «وظایف بیست‌وچهارگانه و اختیارات بانک مرکزی» را بررسی کردند و مفاد بعضی از آن‌ها را با بندهایی از سیاست‌های کلی قانون‌گذاری و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مغایر و غیرمنطبق تشخیص دادند. این نظر پس از پایان بررسی‌های هیئت به شورای نگهبان قانون اساسی منعکس می‌شود.

در این جلسه، علاوه بر دبیر مجمع و سایر اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، حجت‌الاسلام و المسلمین بحرینی از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرکل امور مجلس بانک مرکزی و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

هیئت عالی نظارت مجمع امروز چهارشنبه سی‌ام آذر و روز شنبه سوم دی، جلسه خواهد داشت و طبق دستور، به ادامه بررسی طرح «بانک مرکزی» و همچنین مصوبه مجلس درباره «اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» و لایحه دوفوریتی «اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو» خواهد پرداخت.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 628335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.