مدیریت شهری آماده تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از یک دهه است که مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان با توان شهرداری اصفهان در ادوار مختلف در حال احداث است و تاکنون برای احداث آن، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که برای اتمام کامل آن نیز همین مقدار سرمایه لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _ چهارشنبه سی‌ام آذر _‌ در جلسه هم‌اندیشی و بحث و تبادل‌نظر درباره تعیین راهکارهای بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان اظهار کرد: هدف از احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای در اصفهان برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها به میزبانی ایران در ابتدای دهه ۹۰ بود.

وی با بیان اینکه دولت ابتدا قول مساعدت و حمایت‌های مالی برای ساخت این پروژه را در شهر اصفهان داده بود، اما در ادامه کار بر این قول متعهد نبود، گفت: بیش از یک دهه است که این مجموعه با توان شهرداری اصفهان در ادوار مختلف در حال ساخت است و تا به امروز بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام کامل آن همین مقدار سرمایه نیز لازم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای به‌شدت مستعد بهره‌برداری به‌منظور برگزاری جلساتی غیر از اهداف پیش‌بینی‌شده (اجلاسیه‌های بین‌المللی) است، گفت: مدیریت شهری اصفهان تا به امروز به این درخواست‌ها همچون برگزاری کنسرت‌ها و همایش‌های غیرمرتبط با اهداف مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای، پاسخ مثبت نداده و دربرابر آن‌ها استقامت کرده است. چراکه معتقد است شأن و شخصیت این مرکز نباید با برگزاری جلسات غیرمرتبط خدشه‌دار شود.

وی افزود: اکنون زمان آن فرارسیده است که وزارت امور خارجه نظر قطعی خود را برای تثبیت جایگاه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان به‌منظور برگزاری اجلاسیه‌های بین‌المللی در ایران بدهد. چنانچه این مهم محقق شود، مدیریت شهری اصفهان آماده اتمام این پروژه با اختصاص هزینه‌هایی بسیار بیشتر از اعتبار فعلی است.

کد خبر 628330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.