هدف دشمنان ضربه به هویت نوجوانان است/ تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت دینی در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اکنون همه دنیا جمع شده‌اند تا عنصر هویت را در نوجوانان کم‌رنگ کنند، گفت: در استان، قرارگاه تعلیم و تربیت دینی را ایجاد کردیم تا بدین‌وسیله همه بتوانند در فرایند تعلیم و تربیت حضور یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی مدیران و روسای مناطق و نواحی استان اصفهان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: در تاریخ آموزش و پرورش، شاید نتوان برهه‌ای را با ویژگی‌های زمان کنونی یافت و اکنون کار سخت برای افراد سختکوش است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت مهم‌ترین، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین کاری است که باید روی بشر انجام شود، افزود: بهترین مخلوق خداوند انسان است و وجه تمایز او توانایی اندیشیدن است که او را به خلیفة‌اللهی می‌رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این جایگاه در میان مخلوقات، رسالت ما را ارزشمند می‌کند. زیرا جان انسان‌ها، امانت است و جان موردامانت توسط دشمنان مورد تعرض است. بنابراین باید مراقب باشیم که چه اقدامی کنیم تا از این عنصر اساسی جهان خلقت به‌خوبی نگهداری کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: از منظر عقل و شرع، مادامی که دشمن را دست‌کم بگیریم ضربه خواهیم خورد و اگر دشمنان را قوی بدانیم و از آنان نترسیم و برنامه‌ریزی کنیم و اقدامات مقابله‌ای انجام دهیم، بی‌شک خداوند قول داده که دشمن شکست خواهد خورد.

وی گفت: اکنون همه دنیا جمع هستند تا عنصر هویت را در نوجوانان کم‌رنگ و غیرت دینی را دچار مشکل کنند. از مناظر گوناگون وارد شده‌اند و از هر سویی، هجوم می‌آورند. نهاد خانواده را در بعضی موارد سست کرده‌اند و در ایجاد مشکلات اقتصادی موفق بودند و در فضای مجازی مشکلاتی را ایجاد کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: قوی دانستن دشمن برای برنامه‌ریزی مطلوب اقدامات مقابله‌ای و شورایی انجام دادن کارها در دستورکار باشد و مهم‌ترین نکته برای این هدف انسجام درونی و برون‌سازمانی است.

ابراهیمی خطاب به مدیران مناطق و نواحی استان اصفهان تصریح کرد: شما به‌عنوان فرماندهان جنگ ترکیبی و شناختی در ناحیه، شهرستان و مناطق خود باید فرماندهان میانی و نیروهای پرتوانی را تربیت و فرماندهی کنید تا بتوانند در همه نقاط میدان مقابله با دشمن نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه تعلیم و تربیت دینی، هدف از آن را حضور همه افراد در فرایند تعلیم و تربیت دانست و گفت: فرمانداران هم باید در ایجاد این قرارگاه مشارکت کنند. از حضور امام جمعه، بسیج و هیئت هم استقبال می‌کنیم. فرایند تعلیم و تربیت باید از مجرای آموزش و پرورش انجام شود و باید به نحوی عمل کنیم که غذای سالم و مناسب روحی به دست دانش‌آموزان برسد.

کد خبر 628325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.