چگونه می‌توان شهرنشینان را به تردد با وسایل نقلیه عمومی سوق داد؟

دسترسی به داده‌های حاصل از سنسورهایی که در زیرساخت‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی نصب می‌شود، به مدیران جابه‌جایی شهری در بهبود خدمات خود برای جذب شهروندان به تردد سبز کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تأمین خواسته‌های تمام شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی، بهترین رویکرد برای افزایش گرایش آن‌ها به عبور و مرور از طریق این خودروها است، با این حال آگاهی از نیازهای همه، چالش‌های بسیاری را پیش روی مدیران قرار می‌دهد. بسیاری از برنامه‌ریزان شهری بر این باور هستند که فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر هوش مصنوعی می‌تواند در آگاهی مدیران از میزان گرایش مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و رفتارهای تردد آن‌ها نقش مهمی ایفا کند و آن‌ها را در بهبود رویکردهای خود جهت جذابیت هرچه بیشتر ناوگان حمل‌ونقل عمومی یاری دهد.

قابلیت انعطاف و دسترسی راحت به خودروهای خصوصی مهم‌ترین انگیزه شهروندان در بهره‌گیری از آن‌ها برای عبور و مرور خود به‌شمار می‌رود و در نتیجه مدیران می‌توانند از طریق زمینه‌سازی برای افزایش انعطاف و دسترسی وسایل نقلیه عمومی، گرایش مردم را به بهره‌گیری از آن‌ها سوق دهند.

چگونه می‌توان شهرنشینان را به تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی سوق داد؟

نقش داده‌ها در بهینه‌سازی حمل‌ونقل عمومی

مدیران شهری باید به منظور بهینه‌سازی تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی، نیازهای مردم را بهتر و بیشتر بشناسند که جمع‌آوری داده‌ها از طریق سنسورهای هوشمند می‌تواند در تحقق این هدف بسیار اثربخش باشد. نکته مهم‌تر این است که کیفیت داده‌ها می‌تواند در تعیین میزان شفافیت خواسته‌های مردم نقش مهمی ایفا کند که برای دستیابی به این هدف می‌توان از داده‌های مربوط به فروش بلیت‌های وسایل نقلیه بهره گرفت.

یکی از بهترین رویکردها برای بهبود کیفیت داده‌ها استفاده از منابع مختلف جمع‌آوری آن‌ها مانند سنسورهای شمارش مسافران، دوربین‌های هوشمند یا تجزیه و تحلیل‌هایی است که از طریق سنسورهای تلفن‌های همراه هوشمند انجام می‌شود.

مدیران حمل‌ونقل شهری می‌توانند با استفاده از داده‌های هوشمند به تجزیه و تحلیل رفتار حرکتی مسافران در ارتباط با میزان استفاده از خودروهای عمومی، مسیرهای معمول سفر و نقاط آغاز و پایان سفر بپردازند و از این طریق، خدمات خود را بهبود ببخشند، که این به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در جذب شهروندان به تردد از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی ایفا کند.

کد خبر 628324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.