رانندگی طولانی باعث خستگی چشم‌ها و ذهن می‌شود

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگی طولانی، ناخواسته ذهن و چشمان راننده را خسته می‌کند، از این رو ضروری است که رانندگان در مسیرهای صدها کیلومتری، هر دو ساعت، ۱۵ دقیقه به استراحت بپردازند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تأثیر خستگی بر راننده، با تأثیرات مواد مخدر همسان است، اظهار کرد: واقعیت این است که در زمان رانندگی، خستگی حالت عصبی را افزایش داده و توانایی بروز واکنش صحیح را مخدوش می‌کند، گرچه در چنین شرایطی، عکس العمل‌های طبیعی آرام‌تر هستند اما راننده در این حالت گرایش به افزایش سرعت دارد،. بنابر این توصیه ما به رانندگان این است که هنگام خستگی، از رانندگی پرهیز کنند.

وی افزود: زمان عکس العمل افراد هنگام رانندگی، رابطه مستقیمی با وضع روحی و قدرت تمرکز حواس فرد دارد، در شرایط عادی زمان واکنش انسان سالم حدود هفت دهم (سه چهارم) ثانیه است، به عبارت دیگر اگر راننده با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد، در صورت مشاهده مانع، قبل از آنکه به پدال ترمز فشاری وارد کند، خودرو حدود ۱۰ متر با همان سرعت طی می‌کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در شرایط مناسب و با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، خودرو پس از طی مسافت حدود ۲۵ متر پس از ترمز کردن متوقف می‌شود، از این رو میزان سرعت خود را به گونه‌ای باید تنظیم کرد که در صورت مواجهه با خطر، به راحتی بتوان آن را دفع کرد.

وی تاکید کرد: رانندگی طولانی، ناخواسته، ذهن و چشمان راننده را خسته می‌کند، از این رو ضروری است که رانندگان در مسیرهای صدها کیلومتری، هر دو ساعت، ۱۵ دقیقه به استراحت بپردازند.

کد خبر 628307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.