کاهش ۲ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری اصفهان

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش دو درصدی تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان در مدت هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ اصغر زارع امروز _چهارشنبه سی‌ام آذرماه_ در یک برنامه زنده تلویزیونی، اظهار کرد: با زحمات مسئولان استان و تصمیماتی که در قرارگاه کاهش تصادفات داشتیم و همچنین مشارکت بیشتر مردم در رعایت قوانین و مقررات شاهد کاهش دو درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان طی مدت هشت ماهه سال جاری بودیم.

وی افزود: این کاهش را در حالی شاهد هستیم که طی این مدت در مجموع کل راه‌های برون‌شهری کشور آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی با افزایش همراه بوده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت اهمیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: رانندگان خودروهای مسافربری و به ویژه سرویس دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌های مراکز صنعتی به دلیل اینکه تعداد زیادی از افراد جامعه را جابه‌جا می‌کنند، مسئولیت سنگین‌تری برعهده دارند و آن‌ها باید بیشتر از همه به رعایت قوانین و مقررات توجه داشته باشند، چراکه اگر یک اتوبوس واژگون شده یا تصادف شدید کرده باشد، تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست داده و خانواده‌های بسیاری داغ‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری با حوادث ناگواری از واژگونی و تصادف خودروی سرویس‌های مسافربری مواجه بودیم، اضافه کرد: در استان اصفهان ۷۰ مرکز صنعتی وجود دارد که کارگران و کارکنان این مراکز به وسیله سرویس‌ها جابه‌جا می‌شوند، بنابراین ساماندهی این سرویس‌ها در اولویت پلیس‌راه استان اصفهان قرار گرفته است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال جاری طرح همیاران پلیس را اجرا کردیم و در این طرح از کارکنان و کارگران شرکت‌ها، کارخانه‌های و مراکز صنعتی به عنوان داوطلب استفاده کردیم.

وی افزود: این افراد پس از فراگیری آموزش‌های لازم به عنوان رابط پلیس‌راه درون سرویس‌ها حضور پیدا کرده و بر رفتار رانندگان نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف تذکرات جدی به رانندگان داده و اگر با توجه نکردن وی مواجه شدند، موضوع را به پلیس‌راه گزارش می‌کنند.

سرهنگ زارع از استقبال مسئولان کارخانه‌ها، شرکت‌ها و مراکز صنعتی استان از اجرای این طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: با آنکه این طرح به تازگی شروع شده اما بازتاب‌های خوبی داشته است که به طور قطع مزیت‌های آن را در آینده شاهد خواهیم بود، امیدواریم هیچ حادثه‌ای در حوزه سرویس‌ها نداشته باشیم و کارکنان و کارگران به فعالیت مفید خود در چرخه اقتصاد کشور ادامه دهند.

وی با بیان اینکه رانندگی اقدام جمعی است و همه باید با رعایت قوانین و مقررات و رانندگی صحیح در ایمنی راه‌ها مشارکت داشته باشند، گفت: رعایت نکردن سرعت مجاز و رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی دو عامل مهمی است که تصادفات ناگواری را در جاده‌های استان رقم زده و باعث شده تا رانندگانی که مرتکب این تخلفات شدند علاوه‌بر خود به دیگران آسیب بزنند که توصیه ما به تمام رانندگان توجه جدی به رعایت مقررات رانندگی به ویژه رعایت سرعت مجاز و عدم رانندگی در حال خستگی است.

کد خبر 628305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.