نگاه ویژه شورای ششم به توسعه حمل‌ونقل عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شورای ششم نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی شهر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره امروز _ چهارشنبه سی‌ام آذرماه _ اظهار کرد: به طور قطع نگاه و اهمیت ویژه حمل‌ونقل در کشور نشان دهنده این است که ما باید روزی را به عنوان روز حمل‌ونقل در تقویم جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی ششم و شهرداری بندرعباس نگاه ویژه‌ای به نقش حمل‌ونقل دارد، افزود: طی سال‌های اخیر نگاهی که باید به حوزه حمل‌ونقل می‌شد اتفاق نیفتاده است، اما یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم موضوع حمل‌ونقل است.

رئیس شورای اسلامی بندرعباس خاطرنشان کرد: از فرصت‌های مختلفی که از سوی دولت مطرح شده است، برای خرید اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون استفاده کردیم.

جراره با بیان اینکه کلانشهرهای کشور با چالش‌های متعددی در حوزه حمل‌ونقل روبه‌رو هستند، گفت: این فرصت طلایی برای شهرها فراهم شده است تا مشکلات خود را کاهش دهند یا به حداقل برسانند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، قطعاً موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی باید مدنظر قرار داده شود و این شرایط را برای شهروندان ما تسهیل کند.

جراره با بیان اینکه شهر بندرعباس و تغییر کاربری‌ها گسترش یافته، ادامه داد: قطعاً ما باید به مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا که در آینده دچار می‌شویم نیز کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوای بندرعباس، حمل نقل عمومی مستلزم زیرساخت‌هایی است که باید شرایط استفاده از اتوبوس و تاکسی و جایگاه‌های اتوبوس را مدنظر قرار دهیم که شهروندان در بهترین شرایط ازحمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی شهروندان نمی‌توانیم هزینه‌ها را بالا ببریم و تنها راه حل حمایت شهرداری است.

وی اضافه کرد: موضوعی که شورای اسلامی شهر مصوب کرده و به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته، بسته‌های تشویقی و معیشتی است که برای رانندگان در نظر گرفته شده و شهرداری بندرعباس در چندین مرحله این بسته را در اختیار رانندگان تاکسی و اتوبوس می‌گذارد تا بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشکر و قدردانی از از کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر و اعضای شورا، تاکید کرد: موضوعاتی که مربوط به حمل‌ونقل عمومی است، با نگاه مثبت در کمترین زمان و با همکاری اعضای شورا بررسی می‌شود.

جراره با اشاره به شرایط جغرافیایی شهر بندرعباس و سختی کار برخی از اقشار، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس در خصوص اضافه کاری در شرایط دشوار گرمای هوا موضوعات تشویقی را مدنظر قرار می‌دهد.

کد خبر 628297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.