تکمیل تصفیه‌خانه تکمیلی سپاهانشهر

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه سازه فضاکار و پوشش سقف روی مخازن ذخیره فاضلاب سپاهانشهر در این منطقه گفت: این پروژه با صددرصد پیشرفت فیزیکی و هزینه ۲۳ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر با اشاره به پروژه سازه فضاکار و پوشش سقف روی مخازن ذخیره فاضلاب سپاهانشهر در منطقه پنج اظهار کرد: این پروژه با صددرصد پیشرفت فیزیکی و هزینه ۲۳ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال گذشته با قراردادی که میان آب منطقه‌ای و شهرداری اصفهان منعقد شده است، خروجی بعضی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در اختیار شهرداری قرار گرفت که پس از تصفیه تکمیلی در عرصه‌های فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: با افتتاح تأسیسات تکمیلی تصفیه‌خانه پساب سپاهانشهر که ۸۰ لیتر در ثانیه آب را تصفیه می‌کند، می‌توان نیاز آبی ۱۰۰ هکتار از اراضی و عرصه فضای سبز شهری را تأمین کرد.

کارگر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد آبیاری فضای سبز شهر با استفاده از آب‌های خاکستری انجام می‌شود که نوید خوبی برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهر به عنوان فیلتر تنفسی است، خاطرنشان کرد: منطقه پنج به وسعت حدود شش هزار هکتار و مساحت فضای سبز ۵۸۳ هکتار در جغرافیای متفاوتی از بقیه شهر اصفهان قرار دارد و به همین منظور برای آبرسانی به این تأسیسات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه سپاهانشهر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های پساب کشور است، گفت: هم‌اکنون تصفیه پساب در این تصفیه خانه طی فرایند انعقاد و لخته‌سازی انجام می‌شود.

کد خبر 628269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.