پرچم ایثار و شهادت نجات‌بخش است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: راویان جوان می‌توانند پیام فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در این نشست خطاب به اعضای تشکل پیام‌آوران ایثار اظهار کرد: دیدار با پیام‌آوران ایثار موجب خرسندی است. در برخی دیدارها بیشتر درباره مطالبات صحبت می‌شود که البته به حق است؛ اینکه گفته شود چه کارهایی برای انقلاب و نظام انجام شده، نیز شایسته تقدیر است.

وی افزود: شما اهل سلیقه و ذوق هستید که دور هم جمع شده‌اید و انگیزه‌های شما واقعی و درونی است که جنبه حرفه‌ای دارد و نگاه مادی در آن وجود ندارد. شما اهل کار داوطلبانه و دارای انگیزه خالص برای خدمت هستید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از فعالیت‌های مردمی اعضای مؤسسه پیام‌آوران ایثار، گفت: اگر ما هم بتوانیم اینگونه در بنیاد کار کنیم، به یقین موفق خواهیم شد و به هدف می‌رسیم. نحوه فعالیت بنیاد در ارتباط با جامعه ایثار و شهادت باید اصلاح شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی در نشست با اعضای تشکل پیام‌آوران ایثار که در سالن جلسات شهید رسول‌زاده سخن می‌گفت، با ابراز امیدواری برای اینکه مؤسسه پیام‌آوران ایثار مردمی باقی بماند، گفت: ما نیاز به راویان جوان داریم هر چند که این راویان سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، اما باید مثل صحابه باشند و پیام فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهند و امیدوار هستم که این موضوع در برنامه‌های این تشکل باقی بماند و آن را به قوت ادامه دهند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: برنامه‌هایی که در استان‌ها انجام می‌شود قابلیت ملی شدن دارد و این فعالیت‌ها نیاز به حمایت دیگر سازمان‌ها از جمله صداوسیما، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر فعالیت‌های مؤسسه پیام‌آوران ایثار در فضای حقیقی، گفت: فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما شما می‌توانید فعالیت‌های خود را در فضای حقیقی ادامه دهید هر چند که ایثارگران در فضای مجازی نیز حضور دارند و پیام خود را عرضه می‌کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: شهید بهترین نجات‌بخش برای جامعه است، زیرا تکیه بر شیعه، عاشورا و ولایت دارد. در اغتشاشات اخیر نقطه اختلاف‌ها این است که برخی افراد به دنبال رهایی از خدا هستند در حالی که شهدا و ایثارگران آزادی را در بندگی خدا می‌دانند و این تقابل در نوع هستی‌شناسی و فلسفه زندگی وجود دارد و سایر کارهای آن‌ها بهانه است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: مشکل در باورها و اعتقادات حلال و حرام است. شهید کسی است که جانش را در کف دست می‌گیرد و حاضر است برای رسیدن به خدا از لذت‌های دنیا بگذرد پس پرچم ایثار و شهادت نجات‌بخش است و راویان وقتی می‌توانند تأثیرگذار باشند که به این مفاهیم معتقد بوده و در این راه عمل کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعیت زیادی از ایثارگران در قید حیات هستند که می‌توان از آن‌ها در مسیر روایت‌گری استفاده حداکثری کرد. برای بیان خاطره و روایت‌گری نیاز به آموزش است و مؤسسه پیام‌آوران ایثار می‌تواند گزارش سالانه از فعالیت‌های خود به بنیاد ارائه دهد.

گفتنی است، معاون رئیس‌جمهور در این نشست خواستار همکاری و حمایت از برنامه‌های مؤسسه پیام‌آوران ایثار توسط معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

در پایان این نشست تندیسی توسط اعضای پیام‌آوران ایثار به معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.

کد خبر 628265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.