حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای سازمان ملل است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدام آمریکا و هم‌پیمانانش در حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: این اقدام بی‌سابقه، زنگ خطری برای سازمان ملل است.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی روز چهارشنبه _سی‌ام آذرماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اظهار کرد: ایران سال گذشته یعنی کمتر از ۹ ماه پیش به عضویت کمیسیون مقام زن درآمد اما با جوسازی‌ها، حرکات رسانه‌ای و رویه غلط آمریکا و هم‌پیمانانش از این کمیسیون حذف شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اضافه کرد: در حالی که مشابه این موارد در کشورهای دیگر وجود داشته اما هیچ‌گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود. این زنگ خطری برای سازمان ملل است.

وی درباره اعتراض ایران به این اقدام تاکید کرد: وزارت خارجه رایزنی‌هایی در این خصوص داشته و صحبت‌هایی هم با صحبت‌هایی که با اکوسوک (کمیسیون مقام زن) انجام شده است.

خزعلی افزود: نهادهایی که در حوزه زنان فعالیت دارند نیز نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص داشته‌اند و اعتراضات به سازمان ملل از سوی وزارت خارجه ادامه دارد و ایران از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص لایحه بودجه برای کارهای فرهنگی در حوزه زنان به خصوص اشتغال زنان، ادامه داد: نگاه خیلی خوبی در بودجه سال آینده در حوزه زنان داریم و اختیاراتی نیز به معاونت زنان داده شده است.

کد خبر 628253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.