آموزش‌وپرورش نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: آموزش‌وپرورش در تمام سطوح فرهنگیان، دانش‌آموزان و پشتیبانی و بخش ایثارگری در دوران جنگ نقش پررنگی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاظم آقایی امروز _چهارشنبه سی‌ام آذرماه_ در نشست بررسی نقش آموزش‌وپرورش در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: مقدمات بررسی نقش آموزش‌وپرورش در دوران هشت سال دفاع مقدس و اجرای این طرح از سال‌های گذشته آغاز اما پس از مدتی متوقف شد، در حال حاضر انجام این امر مهم باید به صورت طرح علمی و پژوهشی با بررسی همه جوانب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش در تمام سطوح فرهنگیان، دانش‌آموزان، پشتیبانی و بخش ایثارگری در دوران جنگ نقش پررنگی داشته است، ادامه داد: اکنون کارگروهی در آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که با دقت و به صورت مستند با هماهنگی و همکاری با سایر نهادهای ذی‌ربط دانشنامه نقش آموزش‌وپرورش در دوران دفاع مقدس گردآوری و تدوین می‌شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: آمریکا در جنگ تحمیلی برای اینکه کشور تسلیم رژیم بعث عراق شود، حمایت‌های پنهان و آشکار خود را در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی به اجرا گذاشت.

وی اضافه کرد: ابرقدرت دیگر جهان یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد، خصومت خود را با نظام جمهوری اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش به کار بست.

آقایی با بیان اینکه ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پروراند، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانع جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت، گفت: در این شرایط امام خمینی (ره) به خروش آمد و ندای ملکوتی ایشان دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی کرد، به گونه‌ای که نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

به گزارش ایمنا، نشست بررسی نقش آموزش‌وپرورش در دوران هشت ساله دفاع مقدس در محل گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری با حضور مدیر گنجینه آموزش‌وپرورش، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران آموزش‌وپرورش و نمایندگان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر نقش مهم و تأثیرگذار آموزش‌وپرورش استان در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

کد خبر 628237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.