مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فاصله ۱۰۰ روزه «جلوان» تا ساماندهی»، «الزامات شش‌گانه عصر دیجیتال»، «سهم ۵ درصدی اتوبوس‌های شهری در آلودگی هوا / نیمی از خط ۲ متروی اصفهان طی ۳ سال تکمیل می‌شود»، «پرش سه‌گام معاونت شهرسازی برای آموزش اصنو»، «تحقق ۷۰ درصد پروژه‌های محله‌محور در منطقه ۱۲ اصفهان»، «سرنخ رفع آلودگی هوای اصفهان در دست کیست»، «نیروگاه اصفهان با چه اجازه‌ای مازوت‌سوزی می‌کند؟»، «آقای استاندار! جلوی ظلم آشکار به اصفهان را بگیرید»، «انتقال آب دریای عمان، مشکل آب اصفهان را رفع نمی‌کند / هیچ راه‌حلی روی میز هیئت دولت نیست» و «آنچه در جلسه شصت‌وهشتم شورای شهر گذشت» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

فاصله ۱۰۰ روزه «جلوان» تا ساماندهی

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: حدفاصل میدان جوان تا محله جلوان و اتوبان فرودگاه جاده‌ای است که به سبب تصادفات منجر به فوت و جرح، با عناوینی همچون جاده مرگ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی سکاندار مدیریت منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان شدم و قول رفع این مشکل را دادم، باور تحقق این وعده برای شهروندان سخت بود به طوری که برخی به شوخی گفتند: «اگر مدیریت جدید شهری در این دوره چهارساله مدیریت شهری همین یک کار را برای ما انجام دهند، تا پایان دوره دیگر چیزی از آنها نمی‌خواهیم.»؛ الحاق جاده جلوان به محدوده خدماتی این منطقه حداقل دو سال تخمین زده شد، اما با حمایت‌های ویژه مدیریت استان در زمانی حدود پنج‌ماه‌ونیم محقق شد که پروژه ساماندهی آن تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

الزامات شش‌گانه عصر دیجیتال

سیدحمیدرضا ابطحی، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: جهت حفظ بقا و کسب رضایت شهروندان و مشتریان، سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات آن‌ها باید تغییر کند.

سهم ۵ درصدی اتوبوس‌های شهری در آلودگی هوا / نیمی از خط ۲ متروی اصفهان طی ۳ سال تکمیل می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: بر اساس مطالعات و تحقیقات، در آلودگی هوا ۳۳ درصد سهم منابع سیار و ۶۷ درصد سهم منابع ثابت مثل دودکش‌ها و کارخانجات است. همچنین از ۳۳ درصد سهم منابع سیار، فقط ۵ درصد متعلق به اتوبوس‌های شهری است و بقیه به خودروهای شهری مثل کامیون‌ها مربوط می‌شود.

پرش سه‌گام معاونت شهرسازی برای آموزش اصنو

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی سامانه اصنو (سرا ۱۰) برای مدیران و معاونان مالی و اقتصادی مناطق پانزده‌گانه شهرداری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با احتساب این دوره، سه دوره برای آموزش کارکنان شهرداری برگزار شده است.

تحقق ۷۰ درصد پروژه‌های محله‌محور در منطقه ۱۲ اصفهان

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مباحث مهم مدیریت شهری، محله‌محوری است، گفت: حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های محله‌محور در این منطقه انجام شده است، اما همچنان محله‌هایی همچون عاشق‌آباد، امین یا ناصرخسرو نیاز به بازآفرینی مجدد دارد.

سرنخ رفع آلودگی هوای اصفهان در دست کیست؟

غلامرضا شیران، کارشناس ارشد حمل‌ونقل شهری گفت: جلوگیری از افزایش ترافیک معابر زمانی که هوا آلوده است، نقش بسزایی در کاهش آلودگی دارد. همچنین با استفاده از رویکردهای هوشمندسازی باید از ورود خودروها به معابر پرتراکم جلوگیری شود. این معاونت با اولویت قرار دادن هر دو موضوع باید در راستای کاهش آلایندگی‌های خودروها گام‌های مؤثری بردارد؛ همچنین باید توجه داشت که ایجاد خطوط تندروی اتوبوس در معابر، موجب ترافیک نشود.

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با بهره‌برداری از خط دو مترو، بخشی از مشکلات حوزه حمل‌ونقل این کلان‌شهر کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی باید بهبود یابد، زیرا این موضوع حدود ۱۵ درصد در ترافیک شهر تأثیرگذار است؛ همچنین ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید توسعه یابد، ادامه داد: می‌توان گفت که در حال حاضر مترو نداریم، زیرا در کلان‌شهرها باید خطوط مختلفی از این سیستم وجود داشته باشد که با دیگر سیستم‌های حمل‌ونقلی مرتبط باشد.

حسین‌حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در خصوص اقدامات این معاونت در راستای کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از اتوبوس‌های یورو پنج از جنبه کاهش آلودگی به‌صرفه‌تر است، زیرا برق مصرفی مترو که در نیروگاه‌ها تولید می‌شود میزان آلودگی بیشتری ایجاد می‌کند که تحت تأثیر راندمان تولید و انتقال انرژی قرار دارد؛ با توجه به استفاده از سوخت فسیلی برای تولید برق، به سوی استفاده از اتوبوس‌های یورو پنج پیش خواهیم رفت.

نیروگاه اصفهان با چه اجازه‌ای مازوت‌سوزی می‌کند؟

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صنایع آلاینده زیر شعاع ۵۰ کیلومتری از گذشته در اطراف اصفهان استقرار پیدا کرده است، به همین علت میزان آلودگی شهر بسیار بالا است، اما با وجود این شرایط نیروگاه با چه اجازه‌ای از مازوت به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کند؟

آقای استاندار! جلوی ظلم آشکار به اصفهان را بگیرید

سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه به معنای پایمال کردن حق بیش از دو میلیون شهروند اصفهانی است که با هر دم آلودگی تشدید شده از اینگونه سوء‌تدبیرها را به کام خود فرو می‌برند و عواقب خطرناک آن در جانشان رسوب می‌کند.

انتقال آب دریای عمان، مشکل آب اصفهان را رفع نمی‌کند / هیچ راه‌حلی روی میز هیئت دولت نیست

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود تاکید رهبر انقلاب، روی میز هیئت دولت برای رفع مشکل آب زاینده‌رود راهی وجود ندارد؛ البته پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان در حال انجام است، اما این طرح مشکل آب اصفهان را رفع نمی‌کند.

آنچه در جلسه شصت‌وهشتم شورای شهر گذشت

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات طرح‌ها و لوایح مطرح شده در شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورا را تشریح کرد.

کد خبر 628217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.