برای ایمنی منازل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نکات ایمنی در منازل را تشریح کرد.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نکات ایمنی در منازل اظهار کرد: اقدامات متعددی در این خصوص باید رعایت کرد که یکی از این موارد پرهیز از نصب پیچ‌درپیچ سیم‌های وسایل برقی است.

وی با بیان اینکه سیم‌های لوازم برقی را نباید به دیوار، کف یا هر سطح دیگری میخ یا پرچ کرد، گفت: خروجی گرفتن بیش از حد از یک پریز می‌تواند ایمنی خانه را تحت تأثیر قرار دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکات دیگری در خصوص ایمنی منازل باید رعایت شود که از جمله آنها می‌توان به بستن والو اصلی آب و گاز خانه در هنگام خروج، عبور ندادن سیم‌ها را از زیر فرش یا موکت و خودداری از قرار دادن وسایل خانه روی سیم‌ها و پوشاندن اطراف شومینه با تور سیمی یا حفاظ برای جلوگیری از پرش جرقه‌ها به کف اتاق اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر سال یک‌بار باید دودکش‌ها و راه شومینه پاکسازی شود، تصریح کرد: برای رعایت هرچه بیشتر موارد ایمنی، قالیچه‌ها و پادری‌ها باید روی زمین چسبانده یا پرچ شود و از انداختن رومیزی بلند یا سفره در نزدیکی شومینه خودداری شود.

کاوه‌آهنگران ضمن درخواست از شهروندان برای قرار دادن دستگاه‌های برقی در مکان‌هایی که هوا جریان داشته باشد، تاکید کرد: فهرستی از شماره‌های اضطراری را در کنار دفترچه تلفن قرار دهید تا در صورت وقوع هرگونه حادثه بتوانید از آن کمک بگیرید.

وی ادامه داد: موارد کوچکی همچون استفاده نکردن از شمع روشن در چیدمان منزل و قرار ندادن وسایل برقی در معرض ترشح آب ایمنی در منازل را بالا می‌برد.

کد خبر 628208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.