تولید برق به قیمت تهدید سلامت مردم عاقلانه نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به خطر انداختن زندگی و سلامت مردم برای تولید برق را عاقلانه و بخردانه ندانست و گفت: این تصمیمات در حد دولت و برخی مراجع بالاتر است و در صورتی که انتقادی در این زمینه وجود دارد باید با همان مراجع تصمیم‌گیر مطرح شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشدید آلودگی هوای اصفهان به دلیل مازوت‌سوزی اظهار کرد: نیروگاه از طریق مازوت‌سوزی برق تولید می‌کند اما سلامت مردم را دچار خدشه و نقصان کرده است و این عاقلانه و بخردانه به نظر نمی‌رسد که برای تولید برق، زندگی و سلامت مردم را به خطر بیندازیم.

وی از ارسال تذکر کتبی در این زمینه برای وزیر نیرو در هفته گذشته خبر داد و افزود: این تذکر را تعدادی از نمایندگان مجلس از نقاط گوناگون کشور نیز امضا کردند همچنین با معاون پارلمانی وزیر نیرو نیز مذاکره شد و خواستار اصلاح این مشی تولید برق به قیمت از بین رفتن سلامت مردم شدیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواستار تدبیری برای تولید برق و در عین حال تضمین سلامت مردم شد و گفت: تولید به این شیوه قابل قبول است اما بین تولید برق و سلامت مردم، به‌طور مسلم سلامت اولویت نخست است و به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری در این مسائل گسترده‌تر و بزرگ‌تر از سطح استانی است.

وی تصریح کرد: این تصمیمات در حد دولت و برخی مراجع بالاتر است و در صورتی که انتقادی در این زمینه وجود دارد، باید با همان مراجع تصمیم‌گیر مطرح شود.

کد خبر 628202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.