روابط سازمان فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی، شاه‌کلید تغییر نگاه آموزشی

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: امروز نگاه به مدل آموزشی در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان تغییر پیدا کرده است. زیرا معتقدیم باید شهروندان احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی‌وحرفه‌ای دارد، ازنظر مهارت ارائه خدمات نیز قابل اعتماد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز _ چهارشنبه سی‌ام آذر _ در نشست هم‌اندیشی با روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف ازجمله نیروی انسانی، اصناف، اقتصادی، صنعتی و … برخوردار است، اظهار کرد: فعالیت‌های بازاریان از بطن جامعه برآمده و در تعامل متقابل با نیاز و تقاضای شهروندان است. بر همین اساس، می‌توان گفت که عملکرد اصناف بر نگرش و باور شهروندان تاثیرگذار بوده و نقش بسزایی در تقویت یا تضعیف اعتماد اجتماعی دارد.

وی شاه‌کلید تغییر نگاه آموزشی در بین اصناف را تقویت روابط میان فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی دانست و افزود: امروز نگاه به مدل آموزشی در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان تغییر پیدا کرده است. چراکه معتقدیم باید شهروندان احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی‌وحرفه‌ای را دارد ازنظر مهارت ارائه خدمات نیز قابل اعتماد است. ازاین‌رو افزایش تعاملات میان فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را راه‌حل توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند. ازاین‌رو می‌توان در کنار به‌روزرسانی آموزش مشاغل فنی و خدماتی، با تعریف بسته‌ای از فعالیت‌های نرم ازجمله بنگاه‌داری، تامین مالی و … ، اصناف را با نیازهای روز جامعه آشنا و به تقویت چرخه اقتصاد آنان کمک کنیم.

وی ادامه داد: تامین نیروی انسانی با مهارت‌های موردنیاز بازار کار، یکی از چالش‌های امروز جامعه به‌شمار می‌آید. ازاین‌رو طرح محیط کار واقعی برای اصناف در نظر گرفته شده که می‌تواند راهکار موثری برای تربیت نیروی انسانی ماهر باشد.

ملک‌پور با اشاره به آمار بیکاری در شهرستان لنجان اضافه کرد: بر اساس آمار موجود طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی به توسعه اشتغال توأم با مهارت‌آموزی و جذب در بازارهای کار برای این قشر منجر شده است. ازاین‌رو استقبال اصناف مهارتی و فنی شهرستان لنجان می‌تواند بسترساز اشتغال جوانان و جویندگان کار باشد که ثمره آن کاهش نرخ بیکاری است.

وی با بیان اینکه ترکیب دانش علمی و عملی می‌تواند به افزایش بهره‌وری و کارایی در عملکرد بنگاه‌ها منجر شود، عنوان کرد: کارفرمایان در مدت‌زمان مشخص می‌توانند مهارت‌های شغلی را در محیط کار واقعی به کارآموزان انتقال دهند و درمقابل از مزیت عدم شمولیت قوانین کار و تامین اجتماعی در مدت اجرای دوره آموزشی برخوردار شوند.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای افزایش تعاملات میان فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان اندیشیده شده و امیدواریم با تحقق این مهم علاوه بر ارتقای وضعیت آموزشی اصناف، شاهد توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان باشیم.

کد خبر 628200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.