ترین‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

در نخستین هفته پس از شروع مجدد لیگ برتر، مدافع پرسپولیس و تیم صعنت نفت آبادان بهترین‌های هفته شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوازدهم لیگ برتر پس از دو ماه تعطیلی مسابقات برگزار شد. در حساس‌ترین دیدار هفته تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نودونهمین دربی تهران به تساوی دو بر دو رضایت دادند و با توجه به توقف سپاهان مقابل ملوان، این گل‌گهر بود که از توقف همه رقبای مدعی نهایت استفاده را برد و با پیروزی مقابل هوادار، به یک امتیازی صدر جدول رسید.

در هفته ۶ دیدار برنده داشت و تغییرات زیادی در جدول رخ داد که مهم‌ترین آن در قعر جدول بود، جایی که صنعت نفت آبادان با پیروزی جالب توجه مقابل نساجی، یک رده در جدول صعود کرد و از رتبه آخر جدا شد. تراکتور، مس رفسنجان و ذوب‌آهن نیز دیگر تیم‌هایی بودند که با پیروزی مقابل رقبای خود اختلاف را با چهار مدعی اصلی در بالای جدول کمتر کردند.

نتایج هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

نساجی صفر- صنعت نفت آبادان ۲

مس کرمان صفر- مس رفسنجان ۲

ملوان صفر- سپاهان صفر

ذوب آهن یک- آلومینیوم صفر

گل‌گهر سیرجان ۲- هوادار یک

نفت مسجد سلیمان یک- فولاد ۴

پیکان صفر- تراکتور یک

استقلال ۲- پرسپولیس ۲

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: استقلال ۲- پرسپولیس ۲

حساس‌ترین بازی فصل بر خلاف اینکه پیش بینی می‌شد با توجه به وقفه دو ماهه لیگ چندان جذاب از آب در نیاید اما بسیار پر افت و خیز و البته پرگل دنبال شد. در دربی تهران هر کدام از دو تیم یک بار پیش افتادند و هربار تیم مقابل موفق به جبران نتیجه شد تا در نهایت سهم هر دو یک تساوی باشد، تساوی که بیشتر به نفع گل‌گهر و حتی سپاهانی شد که با تساوی مقابل ملوان از کورس مدعیان جا ماند.

ترین‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

تیم هفته: صنعت نفت آبادان

تیم قعرنشین جدول با سرمربی جدید خود یعنی ادسون تاوارز برزیلی در خانه نساجی کار بزرگی کرد و این تیم را که در این فصل شگفتی‌ساز بوده است را شکست داد. کمتر کسی پیروزی نفت در خانه نساجی را پیش‌بینی می‌کرد اما آبادانی‌ها نه با یک گل، بلکه با دو گل پیروزی مهم خود را جشن گرفتند تا به لطف سه امتیاز این دیدار از قعر جدول جدا شوند. در این هفته مس رفسنجان، فولاد و ملوان نیز دیگر تیم‌های شایسته‌ای بودند که نتایج خوبی مقابل رقبا کسب کردند.

سرمربی هفته: یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

سرمربی پرسپولیس در حساس‌ترین بازی فصل دو مهاجم اصلی خود را به دلایل مختلف از دست داده بود اما با این وجود باز هم با تدابیری که داشت از بازی با استقلال یک امتیاز کسب کرد تا صدر جدول را برای تیمش حفظ کند. یحیی گل‌محمدی که به دلیل شرایط تیمش در خط حمله روز سختی را مقابل استقلال داشت به سلامت از این پیچ سخت فصل عبور کرد و حالا به عنوان تیم صدرنشین، بیشترین شانس را برای قهرمانی نیم فصل دارد.

ترین‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: ایمان صادقی (ملوان)

دروازه‌بان ملوان در روزی که تیمش در خانه از سپاهان یک امتیاز گرفت عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. در این دیدار البته بی‌دقتی بازیکنان سپاهان و تیر دروازه نیز به کمک صادقی آمدند تا کلین شیت برای او ثبت شود اما با این حال نمی‌توان از واکنش‌ها و خروج‌های به موقع صادقی در طول بازی به سادگی گذشت.

مدافع هفته: گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)

لوکادیا و دیاباته نیستند؟ مشکلی نیست. گئورگی این‌جاست! گولسیانی، مدافع پرسپولیس در اولین تجربه دربی با پیراهن پرسپولیس دو گل با ضربه سر به ثمر رساند تا بهترین بازیکن هفته لقب بگیرد. او بر خلاف انتظار جای خالی مهاجمان غایب سرخ‌پوشان را پر کرد و تیمش را از شکست نجات داد. گولسیانی با دو گلی که در حساس‌ترین بازی فصل مقابل استقلال به ثمر رساند، بهترین بازیکن هفته لقب گرفت.

ترین‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

هافبک هفته: سعید صادقی (ذوب آهن)

در یکی از نزدیک‌ترین دیدارهای هفته، هافبک ذوب آهن با یک توپ ربایی و شوتی دقیق، گل سه امتیازی ذوب آهن را به زیبایی به ثمر رساند. در این هفته همچنین محمدرضا عباسی، هافبک تراکتور که گل سه امتیازی این تیم مقابل پیکان را به ثمر رساند نیز جزو هافبک‌های برتر بود.

مهاجم هفته: لوسیانو پری را (مس رفسنجان)

مهاجم برزیلی مس رفسنجان در دیدار تیمش مقابل مس کرمان روز خوبی را پشت سر گذاشت. او زمینه ساز پیروزی تیمش با به ثمر رساندن گل اول مس رفسنجان شد و در ادامه بازی با تأثیرگذاری بالا روی حملات رفسنجانی‌ها تاثیرگذارترین بازیکن در پیروزی شاگردان ربیعی در دربی مسی‌ها بود.

گل هفته: صادق صادقی (ذوب آهن)

در هفته‌ای که چند گل زیبا در سطح لیگ برتر ایران به ثمر رسید، گل سه امتیازی صادقی برای ذوب‌آهن بهترین آن‌ها بود. این گل که روی یک شوت از راه دور دقیق به دست آمد را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 628168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.