توسعه «گردشگری فضایی» چه میزان ریسک دارد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: ریسک توریسم فضایی نه تنها در هنگام اعزام گردشگران و اقامت افراد در فضا، بلکه در هنگام بازگشت به سطح زمین نیز بسیار زیاد خواهد بود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چالش‌های توریسم فضایی و آینده این صنعت، اظهار کرد: در صورتی که بتوانیم گردشگران فضایی را با امنیت کامل به فضا انتقال داده و اقامتگاهی مناسب برای آن‌ها در نظر گیریم، همچنان بازگرداندن مسافران به زمین چالش توریسم فضایی محسوب می‌شود.

وی افزود: قاعدتاً تمام چالش‌ها و مشکلاتی که در هنگام اعزام فضانورد یا گردشگر فضایی به خارج از جو زمین یا اقامت مسافران در فضا وجود دارد، برای بازگرداندن افراد به زمین نیز مطرح بوده و دردسرساز است.

این پژوهشگر علوم فضایی اشاره کرد: یکی از فضاپیماهای شاتل سازمان فضایی آمریکا در هنگام پرتاب منفجر شد و فضاپیما دیگری نیز در هنگام بازگشت به سطح زمین دچار مشکل شده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به این مسئله ریسک توریسم فضایی نه تنها در هنگام اعزام گردشگران و اقامت افراد در فضا، بلکه در هنگام بازگشت به سطح زمین نیز بسیار زیاد خواهد بود.

مرادی تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در هنگام بازگشت مسافران به سطح زمین وجود دارد، باید ابتدا زمینه‌ای مناسب برای کاهش ریسک گردشگری فضایی فراهم شود. در این راستا باید منتظر بمانیم تا تکنولوژی پیشرفت کند و به درجه اطمینان مورد نظر دست یابیم.

وی افزود: علاوه بر این موارد هنگامی که فضانورد به سطح زمین می‌رسد، همچنان مشکلاتی وجود دارد و شخص نمی‌تواند بلافاصله به زندگی معمولی خود ادامه دهد.

کد خبر 628165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.