سخنگوی دولت: نرخ تورم در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: نرخ تورم از ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ با بیش از ۲۰ درصد کاهش در دولت سیزدهم، به ۳۹.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی امشب _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذر _ در نشست «بدون واسطه با دولت» در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی همدان، اظهار کرد: سرعت رشد نقدینگی در دولت گذشته، با وجود صفر بودن نرخ رشد اقتصادی، ۴۴ درصد بود که در این دولت، به ۳۴ درصد رسیده و قرار است تا پایان سال به زیر ۳۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: افزایش مقطعی نرخ ارز نباید مبنایی برای قضاوت عملکرد دولت سیزدهم قرار گیرد؛ با وجود این در صورت مهار کامل تورم و کاهش رشد نقدینگی، آثار مثبت این فعالیت‌ها در زندگی مردم آشکار می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دشمن پس از ناکامی از ایجاد آشوب در کشور، تلاش خود را به اقتصاد و معیشت مردم معطوف کرده است و با فشارهای واردشده بیرونی و داخلی، ابتدا نرخ ارز را افزایش داد که این موضوع بر قیمت طلا و خودرو نیز تاثیر گذاشت.

وی اطمینان داد که افزایش قیمت‌ها مقطعی، موقتی و گذراست. چراکه با اقدامات پیشگیرانه و تشکیل قرارگاه، درصدد ناکام گذاشتن دشمنان این ملت در عرصه فشار اقتصادی هستیم.

جهرمی افزود: نتیجه نگاه دولت گذشته به بیرون، تورم ۶۰درصدی، فوت روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا، تعطیلی جمع‌های دانشگاهی و غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی کسب‌وکارها و ممنوعیت سفر بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر رویه‌ها، یک‌به‌یک مشکلات رفع شد.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم کشور را به ریل انقلاب بازگرداند، تاکید کرد: تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات موجود موجب افزایش دشمنی استکبار، افزایش تحریم و دشمنی، بهره‌برداری از نقاط ضعف، تشدید و سیاه‌نمایی درباره ضعف‌ها و جلوگیری از نمایش دستاوردها بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی سعی کردند تلخی یک حادثه ناگوار را با ایجاد آشوب به کام مردم تلخ کنند؛ در حالی که در کنار نقاط ضعف، شاهد توفیقات بزرگی در عرصه‌های مختلف بودیم.

وی گفت: مهم‌ترین توفیقات دولت در سه ماهه گذشته، بهره‌برداری از طرح آبرسانی به سنندج پس از ۱۱ سال، رفع مشکل آب همدان و آماده شدن افتتاح طرح انتقال آب به این استان پس از ۱۷ سال، تبدیل شدن ایران به سومین کشور دارنده فناوری درمان سرطان خون با استفاده ژن درمانی و آغاز ساخت نیروگاه اتمی کارون است.

بهادری جهرمی افتتاح بزرگ‌ترین طرح ریلی و ترانزیتی جنوب و جنوب شرق کشور را از دیگر اقدامات دانست و ادامه داد: خط ریلی خاش - زاهدان در حالی به بهره‌برداری رسید که دشمنان از راه‌اندازی این مسیر ترانزیتی و بازگشت ایران به جایگاه جاده ابریشم هراس دارند.

وی اظهار کرد: تست موفق ماهواره قائم، رشد ۶۰درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی و حمایت از تولید داخل، از دیگر خدمات دولت است که دشمنان با بزرگنمایی مشکلات سعی بر دیده نشدن آن‌ها داشتند.

سخنگوی دولت سیزدهم یادآور شد: کشورها به دو بخش «پیشرو و تولیدکننده» و «پیرو و مصرف‌کننده» تقسیم‌بندی می‌شوند. برای نمونه، زمانی کشورمان به‌عنوان مصرف‌کننده خدمات بهداشتی، از پزشکان پاکستانی و هندی برای ویزیت و درمان بیماران استفاده می‌کرد.

وی افزود: امروز به‌جای استفاده از خدمات بهداشتی پزشکان خارجی، آن‌ها متقاضی حضور و تحصیل در کشورمان هستند. همچنین شمار دانشجویان به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام چهار دهه است که با تحریم اقتصادی درصدد کنترل این ملت هستند و تحریم‌ها را فلج‌کننده و زمین‌گیرکننده دانستند؛ اما ایران سیاست‌های مختلفی در واکنش به این نگاه‌ها داشت.

سخنگوی دولت پس از این سخنرانی در فضایی صمیمانه به سوالات دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی پاسخ داد.

کد خبر 628148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.