جلوگیری از موازی‌کاری مهم‌ترین ویژگی شورای فرهنگ عمومی است

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین گفت: مهم‌ترین ویژگی شورای فرهنگ عمومی جلوگیری از موازی‌کاری و تداخل برنامه‌های شاخص و اولویت‌سنجی‌شده توسط دستگاه‌های مرتبط با دیگر دستگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذر _ در جلسه بررسی عملکرد و نحوه فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان نائین، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی شورای فرهنگ عمومی جلوگیری از موازی‌کاری است. برای نمونه، در موضوع ارائه طرح اوقات فراغت برای تابستان سال آینده، از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا دستگاه‌های مشخص‌شده و مرتبط با این موضوع، به برنامه‌ای واحد برسند تا شهرستان از منظر برگزاری برنامه دچار تداخلات گوناگون نشود.

وی با بیان اینکه سختی لازمه هر کار، و ناامیدی، از حربه‌های شیطان است، افزود: هنوز اول راه انجام امور کارگروه‌های تخصصی است. جلسات اول سختی دارد، اما کار بدون سختی وجود ندارد و پیشرفت موضوعات کارگروه‌ها، برکاتی نظیر همین جلوگیری از موازی‌کاری را در پی دارد. به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مردم انقلابی استان اصفهان، ناامیدی مسئول، بزرگ‌ترین حربه دشمن است. باید آسیب‌شناسی شود که مشکلات ما در گذشته چه بوده، اما باید به آینده نیز امیدوار باشیم. از یک جایی باید کار آغاز شود و ماندن در آسیب و آسیب‌شناسی و ندیدن روشنی آینده، یک خطای راهبردی است.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نائین ادامه داد: حدود وظایف، مبتنی بر راهبردها، اولویت‌ها و شاخص‌ها توسط دبیر هر کارگروه که وظیفه برگزاری جلسه با دستگاه‌های همکار و اتخاذ راهکار برای راهبردهای کارگروه تخصصی را دارد، مشخص شود. هر دستگاهی که دبیر کارگروه تخصصی است باید در کنار تشکیل جلسه خود کارگروه، هر ۴۵ روز یک بار در جلسه رؤسای کارگروه‌ها شرکت کند. نگاه ما این است که تا جلسات بعدی، کارگروه‌ها تشکیل، و پیش از آن بومی‌سازی شوند. دبیران کارگروه‌های تخصصی بر مبنای ویژگی‌های شهرستانی باید کارگروه را بومی‌سازی کنند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نائین، به هم‌افزایی بین دستگاهی در شهرستان توسط شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های برنامه‌ریزی و فعالیت شورای فرهنگ عمومی، می‌توان به هم‌افزایی بین دستگاهی، صرفه‌جویی بودجه، جلوگیری از موازی‌کاری و حتی دخیل کردن مردم در امور به‌واسطه سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای مردمی، اولویت‌سنجی برنامه‌ها به‌صورت مشترک و عدم تداخل با دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان نائین در این جلسه، به بررسی ۹ کارگروه تخصصی پرداخت و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به‌منظور پیشبرد اهداف، راهبردها و برنامه‌ها، این شورا و کارگروه‌ها می‌توانند در کارهای فرهنگی شهرستان مؤثر واقع شوند. کارگروه توسعه امور قرآنی، کارگروه تبلیغ دین و امور مساجد، کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه غنی‌سازی اوقات فراغت، کارگروه تربیت، تندرستی و تفریحات سالم، کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و محیط‌زیست، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه فرهنگی‌هنری و کارگروه مقابله با تهاجم فرهنگی از ۹ کارگروه تخصصی هستند.

سرهنگ محمدحسین الیاسی، دبیر کارگروه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی، نیز در این جلسه گفت: مردمی کردن گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ عمومی، نگاهی است که در سطح شهرستان نائین در این کارگروه تخصصی اجرا می‌شود. اولویت‌ها، راهبردها و دستگاه‌ها در دستورکار این کارگروه است و در بالاترین دستگاه کارگروه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سامان‌دهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان نائین، راهبری فعال جنگ نرم و ارتقای مؤلفه‌های دولت نرم نظام اسلامی در شهرستان، گسترش تأثیرگذاری و ارزش‌آفرینی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر مؤلفه دستگاه‌ها، دستاوردها و الگوهای موفق در سطح جهانی از مسائل مشخص‌شده در دستورکار کارگروه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین افزود: هر راهکار ارائه‌شده می‌بایست مبتنی بر نگاه رهبر معظم انقلاب باشد؛ در غیر این صورت، به انحراف کشیده خواهد شد. باید انتظارات ایشان را در بوم شهرستان نائین اجرایی کنیم.

به گزارش ایمنا، جلسه بررسی عملکرد و نحوه فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان نائین در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نائین برگزار شد و بومی‌سازی هر کارگروه و دستورکارهای آن و ارائه طرح شورای فرهنگ عمومی به‌منظور جهت‌دهی در شاخص‌ها و تصمیمات توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نائین، از مصوبات جلسه آذر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بود. در پایان جلسه نیز، حکم دبیر کارگروه‌های تخصصی به دبیران یا نمایندگان آن‌ها اعطا شد.

کد خبر 628128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.