افزایش گازرسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌ها

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مهر و آبان امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی اظهار کرد: با تلاش مجموعه همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران از ابتدای پاییز امسال، با وجود اینکه نمودار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری سیر صعودی داشته است، شاهد رکورد جدیدی در گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در ماه‌های مهر و آبان امسال بودیم.

وی افزود: درنتیجه اقدام‌های انجام‌شده در مجموعه شرکت ملی گاز ایران، به‌طور میانگین در مهر ۱۴۰۱، روزانه ۲۴۳.۳ و در آبان‌، روزانه ۱۹۳.۳ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شده؛ این در حالی است که معدل گاز تحویلی روزانه در مهر و آبان سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۲۰ و ۱۴۲.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بر این اساس، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در مهر و آبان امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۱۱ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: نمودار گازرسانی به صنایع عمده نیز صعودی است و این مقدار در ماه‌های مهر و آبان امسال نسبت‌به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۰، به ترتیب افزایش ۸ و ۱۱ درصدی داشته است.

جولایی ادامه داد: در مهر و آبان امسال به‌طور متوسط روزانه ۱۴۸.۶ و ۱۴۳.۸ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل داده شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه پارسال، میانگین حجم گاز تحویلی روزانه به صنایع عمده در مهر، ۱۳۷.۲ و در آبان، ۱۲۹.۱ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

وی با بیان اینکه اولویت این شرکت حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی و تجاری است، گفت: با وجود آنکه در دوره سرد سال، بیشترین سهم تولید و فراورش گاز به بخش خانگی و تجاری تخصیص یافته، اما مجموعه شرکت ملی گاز ایران اقدام‌های مناسبی در تامین گاز به صنایع عمده و نیروگاه‌ها در پاییز انجام داده است.

جولایی در پایان با بیان اینکه صنایع و نیروگاه‌ها افزون بر سوخت گاز، از سوخت مایع نیز استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر قدر گاز تحویلی به بخش صنایع بیشتر باشد، سبب کاهش مصرف سوخت مایع از سوی آن‌ها می‌شود که این امر کاهش آلودگی به‌ویژه در شهرهای صنعتی را به‌دنبال دارد؛ ازاین‌رو مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که اولویت اصلی بخش خانگی است و هرچه در این بخش مصرف گاز مدیریت شود، می‌توانیم نیاز بخش صنعتی به گاز را به مقدار بیشتری تامین کنیم.

به گزارش ایمنا، آبان امسال، جواد اوجی، وزیر نفت، با ارائه گزارشی اعلام کرد که از ابتدای پاییز تا ۱۵ آبان امسال به‌طور میانگین روزانه ۲۳۶ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شده که ۱۳ درصد بیشتر از گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در بازه مشابه سال گذشته است.

از ابتدای پاییز تا نیمه آبان‌، روزانه نزدیک به ۱۵ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به صنایع عمده شامل فولاد، سیمان، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تحویل داده شده که نشان از افزایش ۱۱درصدی تحویل گاز به این صنایع و به‌ویژه افزایش ۳۴درصدی تحویل گاز به صنعت فولاد در بازه زمانی یادشده دارد.

کد خبر 628119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.