استقلال ۲ _ پرسپولیس ۲/ حفظ صدر با ستاره گرجی

پرسپولیس با گل دقایق پایانی گولسیانی از فرار در دربی گریخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز سه‌شنبه _ بیست و نهم آذر ماه _ در استادیوم آزادی مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه در نیمه دوم با تساوی دو بر دو دخاتمه یافت.

هفته دوازدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: بدون تماشاگر

گل‌ها: گئورگی گولسیانی (دقیقه ۱۶ و ۸۹، برای پرسپولیس) - روزبه چشمی (دقیقه ۳۱، برای استقلال) - ارسلان مطهری (دقیقه ۵۰، برای استقلال)

اخطار: سعید مهری (دقیقه ۱۸، از استقلال) - آرش رضاوند (دقیقه ۶۶، از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی (دقیقه ۶۱ - پیمان بابایی (، سعید مهری (دقیقه ۶۱ - مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند (دقیقه ۶۹ - مهدی قایدی)، روزبه چشمی (دقیقه ۶۱ - زبیر نیک‌نفس)، محمد محبی، کوین یامگا، ارسلان مطهری (دقیقه ۷۵- رضا میرزایی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی (دقیقه ۶۳- مهدی عبدی)، دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۸۴- سیامک نعمتی)، کمال کامیابی نیا (دقیقه ۶۳- سروش رفیعی)، میلاد سرلک، سعید صادقی (دقیقه ۸۹- علی شجاعی) ‌، وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه (دقیقه ۶۳- محمد عمری)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: محمدحسین زاهدی‌فر

شرح بازی:

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند. مسابقه بیشتر در میانه زمین دنبال می‌شد و کمتر شاهد خلق موقعیت بودیم. با این حال پرسپولیس روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر گولسیانی به گل رسید تا یخ بازی را بشکند. بعد از این گل روحیه پرسپولیسی‌ها افزایش یافت و آن‌ها در فاصله کمتر از چند دقیقه فرصت رسیدن به گل دوم را نیز داشتند که با بی‌دقتی مهدی ترابی از دست رفت.

این موقعیت خطرناک سرخ‌ها، زنگ خطر افزایش اختلاف را برای آبی‌ها به صدا درآورد و شاگردان ساپینتو جلو کشیدند. بازی تهاجمی استقلالی‌ها خیلی زود جواب داد و در سی و یکمین دقیقه با ضربه سر تماشایی چشمی همه چیز دوباره به تساوی کشانده شد. تغییر در نتیجه، باعث شد تا دقایق پایانی نیمه نخست پرهیجان دنبال شود. با این وجود دو تیم با تساوی بدون گل نیمه اول را به پایان بردند.

نیمه دوم را استقلال بهتر شروع کرد و در دقیقه ۵۰ توسط ارسلان مطهری از حریف سنتی پیش افتاد. بعد از گل آبی‌ها سعی در مدیریت بازی داشتند و جریان مسابقه را به وسط زمین کشاندند. در ادامه یحیی گل محمدی و ریکاردو ساپینتو سه تغییر در تیم خود ایجاد کردند تا نفسی تازه برای اجرا تاکتیک‌های مدنظر خود در تیم‌شان بدمند.

پرسپولیس بیشتر توپ را در اختیار داشت اما استقلالی‌ها نیز چشم به ضد حملات دوخته بودند. هر چه بازی به سمت پایان پیش می‌رفت، آبی‌ها در زمین خود فشرده‌تر دفاع کرده و تنها به زیر توپ می‌زدند اما شاگردان گل محمدی حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کردند.

در دقیقه ۸۹ گولسیانی باز هم جور مهاجمان پرسپولیس را کشید و با ضربه سر روی کرنر بازی را به تساوی کشاند. بعد از این گل در سه دقیقه وقت‌های تلف شده پرسپولیس چند ضربه ایستگاهی و کرنر دیگر هم به دست آورد اما مدافعین استقلال اجازی کامبک را به حریف ندادند.

شرح گل:

۱-۰ (گئورگی گولسیانی، دقیقه ۱۶) - کاشته ارسالی امید عالیشاه بلند به محوطه استقلال آمد و گولسیانی که روی ضربه ایستگاهی از دفاع راهی هجده قدم حریف شده بود با ضربه سر حسینی را مغلوب کرد.

۱-۱ (روزبه چشمی، دقیقه ۳۱) - سانتر به شش قدم و در فضایی که مدافعین پرسپولیس از آن غافل شده بودند، توپ روی سر چشمی نشست تا با ضربه سر چیپ توپ را در حالی که بیرانوند تنها نظاره‌گر بود به تور بچسباند.

۱-۲ (ارسلان مطهری، دقیقه ۵۰) - نفوذ محبی از سمت چپ و پاس کات بک او در فاصله چند قدمی دروازه به ارسلان مطهری رسید. مطهری علیرغم کنترل نامناسب اولیه، روی غفلت مدافعین حریف به راحتی چرخید و توپ را به کنج دروازه پرسپولیس فرستاد. بیرانوند مانند گل نخست باز هم تنها مسیر حرکت توپ را تماشا کرد.

۲-۲ (گئورگی گولسیانی، دقیقه ۸۹) - روی کرنر ارسالی گولسیانی بالاتر از رافائل سیلوا و حسینی به هوا خواست و دومین گل خود و تیمش را به قعر دروازه استقلال فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰- ارسال تند و تیز عالیشاه از گوشه به تیر سمت مخالف ارسال شد و ترابی خود را با تکل به توپ رساند اما ضربه او در چهارچوب نبود تا فرصت بسیاری خوبی برای افزایش اختلاف را از دست داده باشند.

دقیقه ۲۸- ضربه سر شیرجه‌ای ارسلان مطهری از موقعیتی مناسب به خوبی زده نشد و به اوت رفت.

دقیقه ۳۸- پاس یامگا روی ضد حمله سریع، ارسلان مطهری را در گوشه محوطه پرسپولیس صاحب موقعیت تک به تک کرد اما بیرانوند راهش را بست تا ضربه او حاصلی در بر نداشته باشد.

دقیقه ۴۱- ضربه کامیابی‌نیا روی پاس ارسالی به درون محوطه را حسینی شیرجه مال خود کرد.

نکات ویژه:

* علیرضا بیرانوند که در جام جهانی از ناحیه بینی آسیب دیده بود با ماسک محافظ در این مسابقه حاضر شده است.

* آرش رضاوند با تکلی که روی محمد عمری زد، دچار مصدومیت شده تا ساپینتو بالاجبار قایدی را جانشین خود کند.

* اواخر مسابقه اعتراض به تصمیمات زاهدی‌فر افزایش یافت و جو کمی متشنج شد.

کد خبر 628088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    ۲ ۰