حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان شهرکرد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان، گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر، از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار است و اولویت‌های سیما و منظر شهر در این طرح مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان دادایی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری در حوزه مأموریت‌های کاری و وظایف خود مجوزهایی را صادر می‌کند، اظهار کرد: امروزه با توجه به توسعه شهر هوشمند و خدمات الکترونیک، ضرورت ایجاد زیرساخت برای ارائه خدمات غیرحضوری بیش از پیش شده است.

وی افزود: صدور گواهی ساختمانی با استفاده از درگاه ملی صدور مجوزها انجام می‌شود و می‌توان پرونده‌هایی را که به شهرداری ارجاع می‌شود به صورت فرآیندی از طریق سامانه الکترونیک پیگیری کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این طرح در حوزه شهرسازی صدور گواهی عدم خلاف در مراحل مختلف ساخت یک ساختمان از ابتدا تا پایان کار است.

دادایی اضافه کرد: بر اساس یک سری چک لیست‌ها می‌توان شاخص‌های مورد نظر را لحاظ کرد و در اختیار شهروندان قرار داد تا به صورت موازی بین مالک و شهرداری تبادل شود؛ کاربرد چک لیست‌ها بسته به نوع درخواست‌ها دارد.

وی تصریح کرد: در فرآیند بازنگری طرح جامع مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری از نظر کارشناسی، از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد و تلاش برای ارتقای آن به شهر جهانی نمد، بهره‌گیری می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد ادامه داد: حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان، گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد، از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار است و اولویت‌های سیما و منظر شهر در این طرح مدنظر قرار می‌گیرد.

دادایی با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرکرد، گفت: شهرداری در این راستا توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه بازارچه تا بلوار آیت‌الله کاشانی را اجرایی می‌کند.

وی افزود: در حال بازنگری طرح تفصیلی و جامع شهر هستیم، در کنار این بازنگری که متولی آن اداره راه و شهرسازی است، تهیه طرح جامع ترافیک شهری را نیز در دستور کار داریم تا عرض معابر بررسی و مشخص شود که چگونه می‌توان ترافیک شهر را در کنار تأمین پارکینگ، ساماندهی کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: از تمام مسئولان استان می‌خواهیم تعامل خود را با شهرداری بیشتر کنند تا شاهد تحولات اساسی در شهر باشیم.

کد خبر 628022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.