شفافیت، پاسخگویی و پیشگیری ابزارهای مبارزه با فساد است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفافیت، پاسخگویی و پیشگیری از ابزارهای مبارزه با فساد در مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _سه‌شنبه بیست و نهم آذر_ در یکصدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: برای مبارزه با فساد باید از مکانیزم‌های مؤثر شفافیت، پاسخگویی، پیشگیری، تقویت و اعمال اجرای قوانین با اقدامات تضمین کننده سلامت و آموزش بهره گیری کرد.

وی ادامه داد: بخشی از فساد موجود در شهرداری از منظر کارکنان و همکاران شهرداری مواردی شامل بکارگیری نیروی انسانی بدون وجود شایستگی‌های لازم، رعایت نشدن شرایط قانونی و معیارهای ارتقا افراد در سمت‌های اداری، تبعیض در دادن مزایا و پاداش‌های مادی و یا امتیازات سازمانی، رعایت نشدن عدالت در تصمیم گیری در خصوص وضعیت اداری کارکنان، رسیدگی تبعیض‌آمیز به تخلفات اداری کارکنان و ندادن حقوق و مزایای قانونی در بعضی از موارد مثل حق بیمه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنچه مشهود و قابل تأمل است کاهش انگیزه و یا بی‌انگیزگی کارکنان شهرداری است که ضرورت دارد با توجه به این مهم بازرسی شهرداری به عنوان یک دستگاه نظارتی توجه لازم را در حوزه پیشگیری از فساد قبل از وقوع و اتخاذ رویکرد ترمیمی به ساختارها بعد از کشف فساد و شناخت ابعاد آن و بهره گیری از ساز و کارهای کنترلی قهری برای برخورد قانونی و عادلانه با متخلف به انجام برساند.

وی تصریح کرد: سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا بررسی شده که چرا با وجود تعداد بیش از ظرفیت نیرو در شهرداری هنوز شاهد جذب نیرو در شهرداری هستیم؟ چرا با وجود نیروهای توانمند و با تجربه در شهرداری از ظرفیت آنها در حوزه‌های مدیریتی استفاده نمی‌شود؟

معنی‌پور افزود: در ادوار مختلف مدیران از بیرون وارد شدند و مسئول نیروهای با تجربه ما شدند که خود همین موضوع باعث فساد است. آیا بررسی شده است که چند درصد از فساد در اجرا، حاصل این رویه غلط است؟ این در حالی است که شاهد هستیم که این رویه غلط در این دوره نیز در حال تکرار است.

کد خبر 628013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.