لزوم بازنگری ساختار خدمات شهری قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر بازنگری ساختار خدمات شهری گفت: روند افزایشی هزینه خدمات شهری زیاد و بیشتر هزینه‌ها در بخش نیروی انسانی است که به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ حسین اسلامی در شصت‌وهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، ضمن گرامیداشت بیست‌وششم آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل و قدردانی از رانندگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: معضل آلودگی هوا به‌عنوان یکی از معضلات کلان‌شهرها، ارتباط مستقیمی با کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی دارد.

وی با ابراز امیدواری از تغییر رفتارها و فرهنگ ترافیک در شهر افزود: به منظور استقبال بیشتر مردم از حمل‌ونقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی، باید افزایش کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی در کنار کار فرهنگی در دستور کار معاونت حمل‌ونقل شهرداری و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه ۳۰ درصد کاهش بهای خدمات بازدید سازمان آتش‌نشانی از بیمارستان امام رضا (ع) متعلق به سازمان تأمین اجتماعی گفت: این بیمارستان به قشر خاصی خدمات‌رسانی می‌کند و در دوران شیوع کرونا نیز بسیار فعال در خدمت مردم بود و شایسته این تخفیف است.

اسلامی تأکید کرد: تبعیض ناروا اشکال دارد اما این تبعیض مشکلی نداشته است؛ بیمارستان امام رضا (ع) از سایر بیمارستان‌ها متفاوت است و نیاز به این مساعدت دارد.

وی با اشاره به افزایش هزینه خدمات شهری همچون رفت‌وروب گفت: روند افزایشی هزینه خدمات شهری زیاد بوده و بیشتر هزینه‌ها در بخش نیروی انسانی است، اما سوال اصلی این است که با این روش می‌توانیم ادامه بدهیم یا خیر، که به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری دارد.

توجه به پیوست‌نگاری فرهنگی و هویت‌بخشی در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد

مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به هفته پژوهش، اظهار کرد: حوزه پژوهش در شهرداری‌ها مغفول مانده است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی علاوه بر تأکید شورای اسلامی شهر و تشکیل جلسات مستمر هنوز مغفول مانده است، افزود: توجه به هویت‌بخشی و پژوهش در این حوزه نیز انجام نشده است؛ از مجموعه شهرداری درخواست داریم به این دو موضوع توجه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین نیازهای شهر توجه به فرهنگ و مقوله هویت‌بخشی به جوانان و نوجوانان است که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.

لزوم ساخت ۳ ایستگاه آتش‌نشانی جدید در قم برای کاهش زمان رسیدن به حوادث

روح‌الله امرالهی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سه پهنه مورد نیاز به خدمات آتش‌نشانی در شهر اظهار کرد: دو پهنه در حریم شهر و یک پهنه در شهر وجود دارد که نیاز به خدمات ویژه در حوزه آتش‌نشانی دارد.

وی ضمن درخواست از شهردار قم مبنی بر ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این سه پهنه افزود: مجموعه عالی‌باف، مجموعه شمس‌آباد و کوه سفید سه پهنه‌ای بوده است که نیاز به حداقل یک ایستگاه رده پایین دارد تا در صورت بروز حادثه، زمان رسیدن به محل کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این سه پهنه و محدوده، خطرزا است و در صورت بروز حادثه هزینه‌های سنگینی را برای شهر خواهد داشت.

کد خبر 628002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.