معرفی عاملان انتشار اخبار کذب به مراجع قضائی

مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: عاملان انتشار اخبار کذب توقف عرضه خودرو در بورس کالا، به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امیرمهدی صبایی اظهار کرد: پیرو شایعات منتشر شده درباره عدم عرضه خودرو در بورس کالا، در برخی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که منتج به بروز تغییراتی در روند معاملات این گروه (و سایر نمادهای مرتبط حسب مورد) در روز دوشنبه مورخ بیست‌وهشتم آذر شد، سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به وظایف نظارتی خود و در راستای حفظ حقوق سهامداران معاملات صورت‌گرفته در این روز را با دقت مضاعف بررسی و درصورت بروز هرگونه مصادیق تخلف با خاطیان برخورد انضباطی خواهد کرد.

وی افزود: پیگیری حقوقی درباره عاملان انتشار اخبار کذب که به هر نحو بر بازار سرمایه اثرگذار بوده و منتج به ایجاد نوسان در بازار شود، صورت خواهد گرفت و رسانه‌هایی که اقدام به نشر یا بازنشر اخبار کذب نموده‌اند، پس از بررسی و محرز شدن تخلف، به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس خاطرنشان کرد: اصلاح جریان حاکمیت شرکتی در گروه خودرویی آغاز شده و این روند غیر قابل بازگشت است؛ همچنین به سهامداران توصیه می‌شود اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند.

کد خبر 627998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.