آغاز عملیات کندوکوب و تغذیه درختان در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: عملیات کوددهی همراه با کندوکوب پای درختان برای هوادهی و اصلاح بافت خاک به‌منظور تقویت درختان و درختچه‌های سطح این منطقه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با بیان اینکه حفظ و نگهداری از درختان از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره شهر است، اظهار کرد: عملیات کندوکوب و کوددهی درختان به منظور تغذیه و کمک به رشد کیفی آنها در دست اقدام است.

وی گفت: عملیات کود دهی همراه با کندوکوب پای درختان برای هوادهی و اصلاح بافت خاک به منظور تقویت درختان و درختچه‌های سطح منطقه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: در این عملیات بیش از ۷۰ هزار اصله درخت و درختچه و بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع باغچه‌های گل دائمی، فصلی و روزکاری کندوکوب و کوددهی می‌شود.

وی تصریح کرد: این عملیات ضمن حفاظت و پایداری بستر درختان، باعث رشد و همچنین آبگیری حداکثری در زمان آبیاری و بارش‌های فصلی شده و شرایط اصولی و بهینه برای تعادل و صیانت از فضای سبز را محقق می‌کند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه استفاده از کود دامی کیفیت فیزیکی خاک را ارتقا می‌دهد، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ تن از مرغوب‌ترین کودهای دامی و کود مخلوط تهیه و در این عملیات استفاده شده است.

مدیر منطقه ۹ اصفهان گفت: در این عملیات علاوه بر کوددهی، نخاله‌برداری، جمع‌آوری خاک مازاد، ایجاد تشتک، آبخور پابیل و زیر و رو کردن خاک بستر فضاهای سبز معابر و بوستان‌ها به منظور تنظیم و تقویت بافت خاک در سطح منطقه نیز در حال انجام است.

کد خبر 627989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.