شهرداری تهران باید منابع مالی خرید واگن مترو را پیگیری کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید موضوع خرید واگن مترو و اتوبوس را پیگیری کند و منابع مالی آن در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در یکصدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته با دستور رئیس‌جمهور جلسه‌ای در دفتر کار وزیر کشور برای بررسی راه‌حل‌های معضل آلودگی هوا تشکیل شد، در این جلسه پیشنهاد دادم برنامه‌ها را به دو دسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کنیم. به عنوان مثال موضوعاتی همچون خرید واگن که نیازمند تأمین بودجه است جزو برنامه‌های زمان‌بر باشد و بعضی برنامه‌ها نیز که باید سریع اجرا شود، در دسته برنامه‌های کوتاه‌مدت تقسیم شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید موضوع خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند و مقرر شد منابع مالی آن نیز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده کشور گنجانده شود. مواردی هم برای این موضوع از محل فروش اوراق در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به صورت مقطعی قرار شد فروخته نشود، همچنین پیشنهادی ارائه شد که بهای اتوبوس در تهران نصف شود که اعلام کردیم در حال حاضر اتوبوسی وجود ندارد که نرخ بلیت آن نصف شود و این موضوع مورد قبول واقع و قرار شد، این بحث در بودجه سال آینده کشور مورد نظر قرار بگیرد.

وی گفت: تأمین اتوبوس‌های تهران از سال ۹۲ تا ۹۶ روند نرمال داشت، اما از سال ۹۶ به بعد مدام تعداد اتوبوس‌ها کاهش پیدا کرد تا در سال ۱۴۰۰ که به پایین‌ترین میزان خود رسید. در سال ۱۴۰۱ بار دیگر رشد اندکی آغاز شد و امیدواریم تا پایان سال آینده بیش از هزار دستگاه اتوبوس به تهران اضافه کنیم. این در شرایطی است که تعداد اتوبوس‌های تهران در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۰۰ دستگاه رسیده بود.

چمران با بیان اینکه اورهال بخشی از واگن‌های مترو به‌زودی انجام خواهد شد، البته باید اقدامات فرهنگی جهت کاهش تولید سفر و از زیرساخت‌های الکترونیک بهره‌گیری انجام شود تا از این بحران عبور کنیم.

وی گفت: مقرر شده است ۱۱۵ واگن ملی نیز در داخل کشور ساخته شود و سازمان‌های دانش‌بنیان قراردادهای این واگن‌ها را نیز آماده کرده‌اند، اما این واگن‌ها در آینده نزدیک به دست ما نمی‌رسد و حدود یک‌سال‌ونیم آماده‌شدن آنها زمان می‌برد.

کد خبر 627983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.