مقتدایی خطاب به مسئولان اجرایی استان: اصفهان توان مازوت‌سوزی ندارد

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه اگر مسئولان اجرایی استان اصفهان در این زمینه تلاش ویژه نکنند، مردم اصفهان همچنان با مشکل آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم خواهند کرد، گفت: برای حل مشکل آلودگی هوا باید صدای اصفهان در بخش اجرایی کشور شنیده شود و این از وظایف استاندار و مسئولان استانی است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تشدید وضعیت آلودگی هوای اصفهان به دلیل مازوت‌سوزی، اظهار کرد: نامه شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ به تاریخ روز، مکتوب شده است، اما اصفهان استاندار دارد و آلودگی هوا یک موضوع اجرایی است، در حالی که وظیفه نمایندگان پیگیری و نظارت است و این انتقاد به مسئولان استان وارد است که برای کنترل آلودگی هوا چه اقدامی انجام دادند و چرا از توان نمایندگان بهره نگرفتند؟

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان اجرایی استان اصفهان در این زمینه تلاش ویژه نکنند، مردم اصفهان همچنان با مشکل آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم خواهند کرد، گفت: برای حل مشکل آلودگی هوا باید صدای اصفهان در بخش اجرایی کشور شنیده شود و این از وظایف شخص استاندار و مسئولان استانی است البته به آن معنا نیست که در سطح ملی نباید اقدامی انجام شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان ملی نیز باید متوجه شوند که کلان‌شهر اصفهان با این حجم آلودگی و وجود ۱۰ هزار واحد تولیدی، توان تحمل آلودگی مازوت را ندارد؛ همچنین با توجه به خشکی زاینده‌رود، وارونگی دما، ریزگردها و دیگر موضوعات مرتبط با سلامت مردم نباید باری بیش از توان اصفهان بر دوش آن بگذارند.

وی آلودگی اصفهان را یک موضوع پیچیده توصیف کرد و ادامه داد: در صورتی که مسئولان کلان کشوری و استانی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و توجه داشته باشند که اصفهان با تمام کلان‌شهرهای کشور از جمله تبریز یا تهران متفاوت است، مشکل آلودگی هوا به سادگی قابل حل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان باید متناسب با شرایط خود مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اکنون در میانه فریاد این موضوع هستم که چرا نباید برای اصفهان تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود؟ به نظر می‌رسد که افراد مسئول در این زمینه اقدامات شایسته و بایسته‌ای انجام نداده‌اند، بنابراین ارسال نامه شکایت در راستای انجام وظیفه نظارتی نمایندگی بوده در حالی که اصل مسئله اجرایی است.

مقتدایی تصریح کرد: در صورتی که مجریان و قوه مجریه به شکل شایسته عمل نکنند ابعاد نظارتی نیز نمی‌تواند جوابگوی کار باشد و کسانی که نامه‌نگاری و رساندن صدای مردم را فرار رو به جلو می‌دانند، همان‌هایی هستند که خواب بودند و اکنون بیدار شدند و از آنها می‌خواهیم اکنون که از خواب بیدار شدید، تلاش کنید.

مسئولان اجرایی استان خواب بودند؟/ اصفهان توان مازوت‌سوزی ندارد

کد خبر 627975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.