حمایت شهرداری از ۱۹۰۰ مجموعه فرهنگی/رتبه بالای همسرآزاری در اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۱۹۰۰ مجموعه فرهنگی اعم از سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی دارای مجوز، مورد حمایت شهرداری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۹۰۰ مجموعه فرهنگی اعم از سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی دارای مجوز، مورد حمایت شهرداری قرار گرفتند.

وی افزود: علاوه‌بر این فراخوان‌های متعدد مناسبتی و موضوعی منتشر شد که این مجموعه‌ها می‌توانند پس از شرکت در کارگاه‌های مربوطه، طرح‌های خود را ارائه کنند که شهرداری از آن حمایت می‌کند. عمده این طرح‌ها با رویکرد محله‌محوری انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در تابستان امسال، نشست‌هایی با عنوان‌های «با همان» و «لوبیای سحرآمیز» برگزار شد که بیش از ۱۶ هزار نفر مخاطب داشت. تحکیم خانواده، فرزندآوری و تربیت، محور این برنامه‌ها بوده است.

شاهمرادی اضافه کرد: رابطه بین زوجین و همسرآزاری در استان اصفهان رتبه بالایی دارد که در این دو برنامه سعی شد به این موضوعات رسیدگی شود. در راستای تحکیم خانواده، با همکاری سازمان صدا و سیما، برنامه تلویزیونی عشق شورانگیز ما در ۲۶ قسمت تولید، پخش و بازپخش شد.

وی ادامه داد: برنامه یک انگشت عسل با محور ازدواج و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد. فراخوان گام نو نیز با هدف حل مسئله کاهش سن ازدواج و افزایش فرزندآوری داده شده و اکنون در حال پیگیری است.

معاون شهردار اصفهان گفت: کارگاه‌های تخصصی من می‌توانم، نشست‌های تفکر پیشگیرانه، نشست‌های آموزشی برای زوجین کارمندان شهرداری، رویداد کارآفرینی محلات، نمایشگاه همدلی، نشست‌های سینما به توان ۷، جلسات توجیهی مسئولان مناطق شهری و موثرین محلات، ویژه برنامه نوجوان کارا، نشست‌های افق دید کارآفرینی محله، رویداد کار ۲۰ و برنامه پاتوق کسب‌وکار محلات از جمله اقدامات شهرداری اصفهان در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ مرکز در سطح شهر ۶۵۰ عنوان آموزشی فرهنگی و هنری را به شهروندان ارائه کردند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر در چرخه آموزشی شهرداری اصفهان شرکت کردند. افرادی که استعدادهای ویژه‌ای دارند نیز به مراکز تخصصی شهرداری اصفهان از جمله خانه جوان وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را به نوجوانان و جوانان بیاموزیم علاوه بر رفع مشکل ازدواج به امید جوانان نیز می‌افزاید. اردوی سواد رسانه‌ای برای مقطع دوم متوسطه طراحی شده تا در حوزه سواد رسانه‌ای آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه شود.

کد خبر 627963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.