توجه به آثار نمایشی شهرستان‌ها رویکرد جدید جشنواره تئاتر فجر

دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: رویکرد این دوره از جشنواره بیشتر نمایش آثاری از شهرستان‌ها است و به همین جهت تعداد بیشتری از آثار استان‌ها و شهرستان‌ها به بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر راه می‌یابند.

کورش زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همیشه گروه‌های نمایشی استان‌ها و شهرستان‌ها در جشنواره فجر مورد توجه بوده‌اند. امسال نیز جشنواره تئاتر فجر به شکل ویژه‌تری تمرکز خود را بر آثار نمایشی هنرمندان در استان‌ها و شهرستان‌ها گذاشته است.

وی افزود: در رونمایی از فراخوان جشنواره فجر در تهران عنوان کردم که در جشنواره امسال رویکرد ما، بیشتر نمایش آثاری از شهرستان‌ها است و به همین جهت تعداد بیشتری از آثار استان‌ها و شهرستان‌ها به بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر راه می‌یابند.

دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره تئاتر فجر، بیشتر آثار نمایشی هنرمندان تهرانی دیده می‌شد، درصورتی‌که معتقد هستم که استعدادهای ناب و درجه‌یک ما در استان‌ها و شهرستان‌های محروم است؛ چراکه خودم هم شهرستانی هستم و با این مسائل و سختی‌ها دست‌وپنجه نرم کرده‌ام.

وی ادامه داد: اکنون در سمتی هستم که کمک به استان‌ها و شهرستان‌ها را وظیفه خود می‌دانم و می‌توانم کارهایی را در این زمینه انجام دهم.

زارعی اضافه کرد: یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته رویکرد تولیدی، محتوایی و موضوعی جشنواره است؛ چراکه در سال‌های گذشته آثاری به جشنواره می‌آمدند که قبل از آن به اجرای عمومی گذاشته شده بود.

وی در ادامه افزود: نمایش‌هایی که در جشنواره فجر امسال اجرا می‌شود، برای نخستین بار روی صحنه جشنواره فجر رونمایی می‌شود و این رویکرد جدیدی است که در سال‌های گذشته نبوده است.

دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: اتفاق بزرگ دیگر، راه‌اندازی جشنواره تئاتر منطقه‌ای است که در برخی مناطق کشور پس از ۹ سال تعطیلی به لطف کاظم نظری، مدیر مرکز نمایشی وزارت ارشاد به‌طور مجدد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در جشنواره‌های منطقه‌ای، گروه‌های نمایشی استانی ابتدا در جشنواره منطقه‌ای شرکت می‌کنند و منتخبان به جشنواره فجر راه پیدا خواهند کرد.

زارعی اضافه کرد: راه‌اندازی جشنواره‌های منطقه‌ای درواقع درخواست گروه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها بود که از تعطیلی ۹ ساله این جشنواره‌ها گله و تقاضای برپایی آن‌ها را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان همیشه یکی از استان‌هایی بوده که استعدادها و نابغه‌های خیلی خوبی را به تئاتر کشور معرفی کرده است و تعدادشان کم هم نیست.

دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اضافه کرد: این یک واقعیت است که تئاتر در استان اصفهان افت کرده است و مانند سابق نیست اما جای شکر و امیدواری است که با پیدایش جوانان مستعد و حضور فعال آن‌ها جریان جدیدی برای تئاتر اصفهان می‌توانیم ترسیم کنیم.

کد خبر 627940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.