«استراتژی بومی» معضل انرژی کشور را رفع می‌کند

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: قوانین و برنامه‌های مربوط به مدیریت انرژی در هر کشور وابسته به شرایط متفاوت است؛ بنابراین اگر بخواهیم استراتژی کشورهای اروپایی را برای ایران استفاده کنیم، با نتیجه مطلوبی مواجه نخواهیم شد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم برای بهبود مدیریت انرژی و دست‌یابی به آینده‌ای مناسب در این حوزه، اظهار کرد: برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب در ابتدا به برنامه بلند مدتی نیازمندیم که در آن حداقل برای ۲۵ سال آینده تصمیم‌گیری شده باشد.

وی افزود: درواقع نیازمند استراتژی کاملی هستیم که براساس شرایط کنونی کشور و مبتنی بر واقعیت طراحی شده است؛ این استراتژی نباید از کشورهای دیگر کپی‌برداری شود.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: قوانین و برنامه‌های مربوط به مدیریت انرژی در هر کشور وابسته به شرایط متفاوت است؛ بنابراین اگر بخواهیم استراتژی کشورهای اروپایی را برای ایران استفاده کنیم، با نتیجه مطلوبی مواجه نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: ابتدا باید ذخایر انرژی‌های فسیلی و تجدید پذیری که از طبیعت به دست می‌آید را ارزیابی کرده سپس بر این اساس برنامه‌ریزی مناسبی با بالاترین میزان راندمان طراحی کنیم.

صفریان در رابطه با اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه مصرف انرژی گفت: در زمینه مصرف انرژی باید اقدام به انجام فعالیت‌هایی برای کمک به شرایط فعلی داشته باشیم و زیرساخت‌های کهنه‌ای که در ایران به صورت عظیم وجود داشته و موجب هدر رفت انرژی شده است را تغییر دهیم.

وی افزود: در این زمینه نیز باید برای وزارت‌خانه‌های مرتبط استراتژی مناسبی تدوین کنیم تا پس از عملیاتی کردن آن بتوانیم بر اساس برنامه‌های توسعه سالانه کشور پیشرفت خود را ارزیابی کرده و خروجی مناسبی به دست آوریم.

کد خبر 627902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.