طرح «قرار زیارت» با رویکرد جدید اجرایی می‌شود

معاون شهردار مشهد گفت: طرح «قرار زیارت» با رویکرد جدید و جامعه هدف فراتر و گسترده‌تر اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغ‌گلی با اشاره به طرح «قرار زیارت» اظهار کرد: کلان‌پروژه «قرار زیارت» طرحی است که در نظر دارد به گسترش کمی و کیفی فرهنگ زیارت و جاری و ساری شدن سیره و سنت رضوی در بین آحاد شهروندان مشهدی کمک کند.

وی افزود: در همین راستا و به‌منظور تسهیل و رونق زیارت به‌ویژه در نقاط حاشیه شهر و کم‌برخوردار و همچنین در میان اقشار نیازمند، افراد سالمند و کم‌توان و نیز خانواده‌ها این طرح اجرایی می‌شود.

معاون شهردار مشهد با بیان اینکه گروه‌های هدف اجرای این طرح بیشتر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و شامل افرادی می‌شوند که دسترسی مستقیم به حرم ندارند، گفت: طرح «قرار زیارت» از ابتدای سال تاکنون، در قالب ۱۳۰۰ برنامه تشرف زیارت گروهی مجاوران با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این طرح تاکنون برای مساجد برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ زیارت، ارتقای سبک زندگی رضوی و شناخت امام رضا (ع) در قالب پنج بسته شامل برنامه‌های متنوع و خلاقانه با بهره‌مندی اقشار مختلف تدوین شده است.

باغ‌گلی گفت: بسته برنامه‌های تعریف‌شده در قالب کلان‌پروژه «قرار زیارت» برای اقشار آسیب‌پذیر، معلولان، نوجوانان و جوانان، نیروهای خدمت‌رسان شامل پاکبان و باغبان و والدین شهدا در قالب برنامه تشرف گروهی، زیارت نیابتی، تورهای متنوع نیم‌روزه و یک‌روزه، تولید و اکران محصولات مکتوب و رسانه‌ای در حوزه زیارت با مشارکت نهادهای ذی‌ربط از شاخصه‌های قابل تمایز نسبت‌به طرح گذشته است.

وی افزود: امیدواریم در تعامل با سازمان اتوبوسرانی، پنج اتوبوس روزانه در اختیار سازمان قرار گیرد تا برنامه‌های کلان خود را جامع‌تر از قبل اجرایی کنیم.

کد خبر 627888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.