دانشجویان به کمک حاکمیت و دولت بیایند/ اهمیت تشکیل کارگروه پوشاک اسلامی‌ایرانی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه باید پیگیر ارتباط دانشجویان با حاکمیت باشیم، گفت: لازم است ارتباط دانشجویان با حاکمیت قوی‌تر از همیشه باشد و دانشجویان با نگاه ویژه به مسائل مختلف ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه استکی امروز _ دوشنبه بیست‌وهشتم آذر _ در نشستی دانشجویی در دانشگاه اصفهان، در پاسخ به مطالبه یک دانشجو درباره وضعیت نامناسب بازار مد و لباس و نبود پوشاک مناسب برای زنان ایرانی مسلمان اظهار کرد: کارگروهی تحت عنوان «پوشاک اسلامی‌ایرانی» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل، و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه «کارگروه پوشاک اسلامی‌ایرانی» زیرمجموعه قرارگاه عفاف و حجاب استانداری است، ادامه داد: جلسات متعددی در این زمینه تشکیل و اقداماتی انجام شده است و به‌دنبال این هستیم که چرخه پوشاک ساماندهی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: در حوزه پوشاک با مشکلاتی مواجه هستیم. در این مسیر به‌دنبال طراح، تولیدکننده، توزیع‌کننده و پخش‌کننده مناسب هستیم. همچنین این چرخه باید هم‌افزا و متصل به یکدیگر باشد؛ این در حالی است که در هم‌افزایی و اتصال این چرخه مشکلاتی وجود دارد. طراحی‌های مطلوبی از گذشته وجود داشته که اکنون باید به‌روزرسانی، و پس از آن وارد مرحله تولید شود.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم در انجام اقدامات موفق باشیم که مجموعه‌های مربوطه همکاری و هم‌افزایی داشته باشند، گفت: لازم است تصمیماتی در زمینه پوشاک مناسب ایرانی‌اسلامی گرفته شود، اما باید با نگاه تخصصی به مجموعه‌های مختلف کمک کرد.

زنان قدرت خود را در توانایی گرفتن مسئولیت نشان دهند

استکی با بیان اینکه اقدامات لازم را در استانداری به‌عنوان سیاست‌گذار انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: لازم است مجموعه‌های دانشجویی برای کمک به استانداری و حاکمیت در زمینه‌های مختلف اقدام کنند. همچنین دانشجویان در حوزه‌های مختلف با توانایی خود می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

وی درباره لزوم افزایش نقش زنان در مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی افزود: زنان باید به جایی برسند که نشان دهند می‌توانند از عهده مسئولیت‌هایی که به آن‌ها سپرده می‌شود، برآیند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه باید در ادارات و دستگاه‌های مختلف نقش مدیریتی زنان بیشتر دیده شود، گفت: زنان بسیار قدرتمند هستند و این قدرت را باید به اطرافیان نیز نشان دهند. البته مسئله مهم دیگر این است که یک زن مسئولیت سنگین مادری و همسری را نیز بر عهده دارد که باید بتواند اقدامات را مدیریت کند و از پس مسئولیت برآید.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، که از سال گذشته مصوب و ابلاغ شده است، به‌عنوان متولی این اقدام در استانداری، پیگیر مواردی مانند مهدکودک در ادارات برای مادران شاغل و فضای بیشتر برای آرامش خاطر آن‌ها هستیم.

استکی با اشاره به قوانین اسلام و آزادی زنان افزود: بر اساس قوانین اسلام، زن اگر استقلال مالی داشته باشد، هیچ وظیفه مالی درقبال خانواده ندارد و نفقه زن بر عهده مرد است. زنان در اسلام آزادی کمی ندارند.

تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت از اولویت‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری است

وی اظهار کرد: تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت، ارتقای سطح سلامت و بهداشت در قشر زنان و دختران، اشتغال‌زایی اقشار مختلف زنان، مشکلات زنان شاغل در دستگاه‌ها و آسیب‌های اجتماعی خاص بانوان ازجمله اولویت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه برای هرکدام از اولویت‌ها اقدامات مطلوبی انجام شده است، افزود: در بحث اشتغال زنان، چندین تفاهم‌نامه با بانک‌ها منعقد شده است. آخرین تفاهم‌نامه مبنی بر این بود که به زنان مجرد بالای ۴۰ سال و زنان بدسرپرست تسهیلات خوداشتغالی یا ضروری اعطا شود تا بتوانند اشتغال ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه مردم‌نهاد رسالت و طرح «هر خانه یک کارگاه» را داشتیم تا در ازای اشتغال‌آفرینی خانواده‌ها در منزل، با معرفی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و تسهیلات مشخص، برای این اقدام تسهیل‌گری صورت گیرد.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به اشتغال زنان

استکی افزود: در دولت سیزدهم، نگاه ویژه‌ای به اشتغال زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست وجود دارد که با تفاهم‌نامه‌ای که میان بهزیستی و کمیته امداد منعقد شده است، باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: در مدت‌زمانی که به‌عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان مشغول به فعالیت شدم، از طریق سامانه زنان شاخص آماری گرفته شد تا تعداد زنان شاخص استان مشخص شود؛ ازاین‌رو حدود شش هزار نام مشخص شد که باید تفکیک شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در پاسخ به پرسشی مبنی بر فضاسازی شهری برای فرهنگ‌سازی گفت: پیگیر هستیم که برای هفته زن از طریق تابلوهای شهرداری و فضاسازی‌ها برنامه‌ریزی شود. همچنین با پیشنهاد یکی از دانشجویان برای تشکیل اندیشکده موافق هستم و باید پیگیر این اقدام باشیم تا ارتباط دانشگاه با حاکمیت قوی‌تر از همیشه باشد و دانشجویان با نگاه ویژه به مسائل مختلف ورود کنند.

وی با تاکید بر ارتباط دانشجویان با حاکمیت و دولت تصریح کرد: این ارتباط باید شدت گیرد و در این زمینه، چارچوبی پیشنهاد شود تا بتوانیم ارتباط دانشجویان با حاکمیت و دولت را تحقق بخشیم تا دانشجویان در مسائل مختلف به کمک حاکمیت بیایند.

کد خبر 627880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.