«شهرگاه» ابتکاری در مسیر هم‌اندیشی مدیریت شهری با دانشگاه

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ترکیب شهرگاه، شهرجو و دیگر رویدادهای مشابه ذیل باشگاه شهراندیشان تلاش برای برداشتن گسست‌ها و رفتن به سمت همگرایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی‌نباتی‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم آذر_ در همایش شهرگاه، هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: «شهرگاه» ایده و ابتکاری در مسیر هم‌اندیشی مدیریت شهری و دانشگاه بود که امروز شاهد برگزاری چهارمین رویداد آن هستیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد شهرگاه حوزه ترافیک در هفته آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: دو روز دیگر نیز «شهرگاه فرهنگ و رسانه» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این دلیل نمی‌شود که تنها اعضای هئیت علمی و استادان همان دانشگاه یا مرکز آموزش عالی در آن رویداد حضور داشته باشند. شاید هسته علمی متخصص و دنبال کننده حوزه عمران یا معماری به صدها نفر در حوزه عمران، ترافیک و سایر بخش‌ها برسد که بتواند در این رویداد مؤثر و کمک کننده باشد.

وی اظهار کرد: رویداد شهرگاه یک خروجی اولیه برای مجموعه مدیریت شهری دارد و آن گفت‌وگوهای رو در رو و چهره‌به‌چهره با دانشگاهان است؛ ضمن اینکه به آشنایی اولیه مدیریت شهری با دانشگاه و ظرفیت‌های علمی آن منجر می‌شود.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: این ارتباطات دو سویه باید عمق پیدا کند و استمرار داشته باشد تا در نهایت به ثمر برسد و نتیجه بدهد، با این وجود ابتدا شاهد ارتقای بهره‌وری و حل مسائل کلان‎‌شهر خواهیم بود و ادامه اعتقاد عمومی به مدیریت شهری بیشتر خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از ارتباط و همکاری حوزه دانش بنیان عمران شهری شهرداری با مجموعه دانشگاه اظهار کرد: کارکنان این بخش فعالانه با دانشگاهیان وارد گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شوند و ایده‌های استادان استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه رویداد دیگری با عنوان «شهرجو» برنامه‌ریزی شده است که بیشتر به دنبال تعامل بیشتر با دانشجویان است. ما از دانشجو در این بخش می‌خواهیم افق خود را در حوزه ترافیک، عمران شهری تعریف کند ضمن اینکه رویکرد توانمندی سازی برای دانشجویان داشته باشد.

وی تصریح کرد: ترکیب شهرگاه، شهرجو و دیگر رویدادهای مشابه در ذیل باشگاه شهراندیشان تلاش برای برداشتن گسست‌ها و رفتن به سمت همگرایی دارد. اگر همه در کنار هم بپذیریم که هم سرنوشت هستیم و همه در حوزه تعالی باشگاه شهراندیشان هم افق شویم، این ایده می‌تواند به سراسر کشور تسری پیدا کند و همه دانشگاه‌ها و شهرها در کشور بتوانند از این رویدادها الگو بگیرند.

وی از استادان و دانشگاهیان خواست در اتاق‌های فکر خود را باز کنند و بدانند شهرداری نیز از نظر مالی آن‌ها را حمایت می‌کند. باید امیدوار باشیم سال آینده هیچ بخشی از شهرداری بدون اتاق فکر فعال نباشد.

به گزارش ایمنا، رویداد شهرگاه، با حضور شماری از استادان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای هیئت علمی، دانشگاهیان، مدیران و کارشناسان شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی این کلان‌شهر برگزار شد.

کد خبر 627840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.