مراقب کلاهبرداری در شب یلدا باشید

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به فرصت‌طلبی مجرمان در خصوص کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌های شب یلدا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گاهی پیام‌هایی که حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف تبریک یا تسلیت مناسبت‌های خاص از جمله شب یلدا است برای کاربران ارسال شده و از آن‌ها خواسته می‌شود با کلیک روی این لینک پیام را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: بعضی از این پیام‌ها شامل تصاویر متحرک بوده، اما ممکن است سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار، تلفن همراه یا رایانه را آلوده کنند و به تمام اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان دسترسی پیدا کنند، از این رو به کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم از باز کردن هرنوع لینک ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به فرصت‌طلبی مجرمان در راستای کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌های شب یلدا از جمله بسته اینترنت و قرعه‌کشی، تصریح کرد: برخی افراد سودجو کالاها یا خدمات مرتبط با شب یلدا را با قیمت بسیار پایین آگهی کرده و تحت عناوین مختلف از جمله حراج ویژه یلدا از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: لازم است کاربران از سایت‌های معتبر، دارای نماد اطمینان و مجاز خریداری کنند و در صورت سفارش کالا تسویه حساب را در محل و پس از رؤیت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده شده انجام دهند، همچنین از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: در مواردی مشاهده شده است که کلاهبرداران و افراد سودجو به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، فروش بسته اینترنت ویژه و تخفیف اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات کارت بانکی و هویتی کاربران کردند که لازم است شهروندان هوشیاری داشته باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین فضای مجازی را نخورند.

وی با اشاره به نبود اعتماد به هویت‌ها در فضای مجازی، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنم، هر نوع تخفیفی که باید از سوی اپراتورهای تلفن همراه یا شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ارائه شود، باید در سایت آنها یا رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی شده باشد، بنابراین شهروندان در این مورد نیز حتماً با هوشیاری عمل کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 627837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.