رده‌بندی و فینال، جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به پرگل‌ترین دوره تبدیل کرد!

جام‌جهانی قطر با ۱۷۲ گل به پرگل‌ترین دوره جام‌جهانی تبدیل شد و از رکورد ۱۷۱ گل جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل عبور کرد.

به گزارش ایمنا، تیم‌ملی فوتبال آرژانتین شب گذشته در دیداری به‌یادماندنی، فرانسه را در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ شکست داد و برای نخستین‌بار پس از سال ۱۹۸۶ جام قهرمانی را به‌دست آورد. این بازی در ۱۲۰ دقیقه وقت‌های قانونی و اضافه ۳ بر ۳ شد و در ضربات‌پنالتی آرژانتین ۴ بر ۲ پیروز شد و جشن قهرمانی را در ورزشگاه لوسیل برپا کرد.

پس از انجام ۶۴ بازی و با پایان بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پرگل‌ترین جام‌جهانی تاریخ نیز به ثبت رسید.

تا پیش از این و از زمان ۳۲ تیمی‌شدن جام‌جهانی، دو جام‌جهانی ۱۹۸۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل با ۱۷۱ گل، پرگل‌ترین جام‌جهانی تاریخ بودند.

رده‌بندی و فینال، جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به پرگل‌ترین دوره تبدیل کرد!

آخرین جام‌جهانی به میزبانی روسیه در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۶۹ گل داشت و اکنون جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با ۱۷۲ گل، پرگل‌ترین جام جهانی تاریخ لقب گرفت.

این ۱۷۲ گلی است که فقط در جریان بازی (۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه) به‌ثمر رسیده و در هیچکدام از جام‌های برگزار شده، گل‌های به ثمر رسیده در ضربات پنالتی پایان بازی، در آمار محاسبه نمی‌شود.

نکته جالب و مهم اینجاست که تا قبل از بازی‌های رده‌بندی و فینال، در جام‌جهانی ۲۰۲۲ فقط ۱۶۳ گل به‌ثمر رسیده بود و به‌نظر نمی‌رسید جام ۲۲ چنین آماری را رقم بزند؛ اما ردوبدل شدن ۹ گل در بازی‌های رده‌بندی (۳ گل) و خصوصاً فینال (۶ گل) این رکورد را جابه‌جا کرد.

کد خبر 627820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.