سهم جالب یوونتوسی‌ها در قهرمانی جام جهانی

اگرچه تیم ملی ایتالیا نتوانست راهش را برای رسیدن به جام جهانی قطر پیدا کند، اما باشگاه مطرح این کشور رکورد خاصی در جام جهانی در اختیار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، به لطف آن خل دی‌ماریا و لئاندرو پاردس، یوونتوس باشگاهی است که بیشترین بازیکن قهرمان جام جهانی را در تاریخ دارد و به عدد ۲۷ رسیده است.

آرژانتین پس از پیروزی برابر فرانسه در ضربات پنالتی، مقابل دیدگان بازیکنان فرانسه ازجمله آدرین ربیو جشن قهرمانی گرفت و مسی مهم‌ترین جام دوران فوتبالی خودش را بالای سر برد.

با وجود حضورنیافتن تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بازماندن لاجوردی‌پوشان با شکست مقابل مقدونیه شمالی در مسابقات پلی‌آف، بازیکنان باشگاه‌های ایتالیایی به‌خصوص باشگاه یوونتوس در دیدار فینال حضور داشتند.

دی ماریا در بازی هیجان‌انگیز فینال که با نتیجه سه بر سه به پایان رسید، گل دوم تیمش را به ثمر رساند و در دقیقه ۶۵ از زمین خارج شد، این در حالی است که پارادس، دیگر بازیکن یووه در وقت اضافه سوم به زمین مسابقه رفت.

با حضور این دو بازیکن در تیم برنده فینال جام جهانی، تاکنون غول فوتبال ایتالیا ۲۷ نماینده در این رقابت مهم داشته که از این حیث، آن‌ها را در صدر تاریخ قرار می‌دهد. باشگاه بایرن مونیخ با ۲۴ قهرمان جام جهانی در ادوار جام جهانی داشته و در جایگاه دوم قرار دارد. تیم اینتر میلان نیز به لطف حضور لائوتارو مارتینز رکورد خودش را به عدد ۲۱ رسانده است.

در جایگاه بعدی تیم آ اس رم قرار دارد که ۱۷ نماینده در ادوار مختلف جام جهانی در تیم قهرمان داشته است. شب گذشته پائولو دیبالا نیز به زمین مسابقه رفت و پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا رکورد رم را ارتقا ببخشد.

بازیکنان یوونتوس که قهرمان جام جهانی شدند عبارتند از: لوئیجی برتولینی (ایتالیا ۱۹۳۴)، فلیس بورل (ایتالیا ۱۹۳۴)، امبرتو کالیگاریس (ایتالیا ۱۹۳۴)، جانپیرو کمبی (ایتالیا ۱۹۳۴)، جووانی فراری (ایتالیا ۱۹۳۴)، لوئیس مونتی (۱۹۳۴)، رایموندو اورسی (ایتالیا ۱۹۳۴)، ویرجینیو روزتا (ایتالیا ۱۹۳۴)، ماریو وارگلین (ایتالیا ۱۹۳۴)، آلفردو فونی (ایتالیا ۱۹۳۸)، پیترو راوا (ایتالیا ۱۹۳۸)، دینو زوف (ایتالیا ۱۹۸۲)، آنتونیو کابرینی (۱۹۸۲)، آنتونیو کابرینی (۱۹۸۲) کلودیو جنتیله (ایتالیا ۱۹۸۲)، گائتانو سیریا (ایتالیا ۱۹۸۲)، مارکو تاردلی (ایتالیا ۱۹۸۲)، پائولو روسی (ایتالیا ۱۹۸۲)، دیدیه دشان (فرانسه ۱۹۹۸)، زین الدین زیدان (فرانسه ۱۹۹۸)، جیانلوئیجی بوفون (ایتالیا ۲۰۰۶)، کاناوارو (ایتالیا ۲۰۰۶)، الساندرو دل پیرو (ایتالیا ۲۰۰۶)، مائورو کامورانزی (ایتالیا ۲۰۰۶)، جانلوکا زامبروتا (ایتالیا ۲۰۰۶)، بلیز ماتوییدی (فرانسه ۲۰۱۸)، آن خل دی ماریا (آرژانتین ۲۰۲۲)، لئاندرو پارادس (۲۲)

کد خبر 627817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.