پیش‌بینی افزایش فضاهای سبز در شهرها

پژوهشگران شرکت تحقیقاتی ABI که در زمینه‌های مختلف زندگی شهری فعالیت می‌کند، پیش‌بینی کرده‌اند که در پی روند گرایش مدیران به توسعه فضاهای سبز، سرمایه‌گذاری در ایجاد این زیرساخت‌ها تا چند سال آینده به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که طی سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰۶ میلیارد دلار در سراسر جهان برای افزایش زیرساخت‌های سبز نظیر بام‌باغ‌ها، پارک‌ها و جنگل‌های شهری هزینه شد که محققان شرکت ABI از افزایش احتمالی این بودجه به ۹۷۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند. مدیران سراسر دنیا که در حال افزایش سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های سبز شهری هستند، هدف خود را از این اقدامات کاهش انتشار گازهای آلاینده برای به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی معرفی کرده‌اند و مدعی شده‌اند شهرهای آینده نسبت به امروز از تاب‌آوری بیشتری در مقابل اثرات ناشی از افزایش دما مانند سیل، خشکسالی و سایر حوادث طبیعی برخوردار خواهد بود.

کاهش آلودگی صوتی، آلودگی هوا، بهبود کیفیت زندگی و تقویت رشد اقتصادی در نتیجه گسترش مزارع کشاورزی از دیگر پیامدهای توسعه زیرساخت‌های سبز شهری خواهد بود که اثربخشی خود را تا چند سال آینده به طور واضح نمایان خواهد کرد.

پیش‌بینی افزایش فضاهای سبز در شهرها

گسترش فضاهای سبز شهری

محققان ادعا کرده‌اند که پیش‌بینی‌های خود را بر اساس هزینه‌های صرف‌شده برای پیاده‌سازی پروژه‌های سبز شهری طی چند سال گذشته انجام داده‌اند که افزایش گرایش برنامه‌ریزان به توسعه زیرساخت‌های جدید، این پیش‌بینی‌ها را تا حد زیادی تأیید می‌کند. در این رابطه، محققان استدلال کرده‌اند که با توجه به روند افزایشی گسترش فضاهای سبز در شهرهای سراسر جهان، نرخ آن‌ها از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۸.۲ درصد در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید و پس از آن نیز، روند صعودی بیشتری را تجربه خواهد کرد. این محققان ادعا کرده‌اند که با وجود اطمینان از ارزیابی‌های خود، همچنان قادر نخواهند بود سهم سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی را در زمینه سبزسازی شهرها مشخص کنند؛ چراکه در حال حاضر آمار دقیقی از آن در دسترس نیست.

فناوری سبز

نتیجه تحقیقات مختلف توسط پژوهشگران شرکت ABI حاکی از آن است که فناوری دوقلوی دیجیتال می‌تواند بهترین ابزار برای توسعه و مدیریت زیرساخت‌های سبز در شهرها باشد و به بهترین شکل ممکن، طراحی آن‌ها را برای دولت‌ها تسهیل کند. به عنوان مثال، چنان‌چه مدیران با بهره‌گیری از این فناوری به اطلاعات دقیقی در مورد درختان و سایر فضاهای سبز شهری دسترسی پیدا کنند، آن‌گاه از اثربخشی آن‌ها آگاه‌تر خواهند شد. علاوه بر این، تصاویر ماهواره‌ای مدیران را در انتخاب بهترین مکان‌های شهری و حتی حومه‌ برای توسعه فضاهای سبز یاری خواهد کرد، ضمن این‌که هوش مصنوعی نیز در ارائه داده‌های لازم در مورد طول عمر درختان در هر مکان مشخص بسیار اثربخش خواهد بود.

کد خبر 627807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.