از اعجوبه فوتبال دنیا غافل نشوید/ امباپه تو واقعا شاهکاری!

کیلیان امباپه با وجود شکست در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ همراه فرانسه و نایب‌قهرمانی، رکوردهای جدید و فوق‌العاده‌ای را شکست تا ثابت کند تخت‌ پادشاهی فوتبال دنیا را فقط برای خود می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه از ساعت ۱۸:۳۰ _یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه_ در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و پس از پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی پرگل ۳ بر ۳، در ضربات‌پنالتی آرژانتین ۴ بر ۲ فرانسه مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و پس از ۳۶ سال انتظار، قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد.

با وجود اینکه فرانسه نتوانست از عنوان قهرمانی خود در جام‌جهانی دفاع کند، اما شکست آسانی متحمل نشد و آرژانتین و طرفدارانش را زجرکش کرد؛ تمام مسئولیت این‌کار نیز بر دوش «کیلیان امباپه» بود؛ وی در فینال ۱۲۰ دقیقه بازی کرد و از جان مایه گذاشت، هت‌تریک کرد و آقای گلی جام را از چنگ مسی درآورد.

از اعجوبه فوتبال دنیا غافل نشوید/ امباپه تو واقعا شاهکاری!

در ادامه کلکسیونی از رکوردهایی که امباپه در جام‌جهانی شکسته را می‌خوانید که هرکدام در نوع خود خاص و شاهکار هستند؛

کیلیان امباپه با ۸ گل، عنوان آقای‌گلی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تصاحب کرد.

فوق‌ستاره ۲۴ ساله فراسوی در ۱۴ بازی جام‌جهانی به رکورد ۱۲ گل‌زده در رسید و در رتبه ششم قرار گرفت؛ وی شانس زیادی برای عبور از رکورد ۱۶ گل میروسلاو کلوزه (بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی) دارد.

امباپه پس از یک‌قرن در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ موفق به ثبت هت‌تریک شد؛ از آخرین هت‌تریک در فینال جام جهانی ۵۶ سال می‌گذشت. (جف هرست بازیکن انگلیس برابر آلمان)

کیلیان امباپه با ۲۳ سال و ۳۶۳ روز سن، به جوان‌ترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که به رکورد ۱۰+ گل در ادوار جام‌جهانی می‌رسد (۱۲ گل).

کسب کفش‌طلای جام با ۸ گل در یک‌دوره در شرایطی برای امباپه تحقق یافت که تا قبل از مهاجم پیشین برزیل (رونالدو نازاریو) در سال ۲۰۰۲، هیچ بازیکنی ۸ گل در جام‌جهانی به‌ثمر نرسانده بود.

از اعجوبه فوتبال دنیا غافل نشوید/ امباپه تو واقعا شاهکاری!

امباپه دو گل خود مقابل آرژانتین را در فاصله ۹۷ ثانیه به‌ثمر رساند که سریع‌ترین دبل تاریخ در فینال جام‌جهانی قبل از رونالدوی برزیلی در سال ۲۰۰۲ (دو دقیقه و ۱۲ ثانیه) است.

شماره ۱۰ فرانسه در ۹۰ دقیقه فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ دبل کرد؛ از آخرین دبل در فینال جام‌جانی ۲۰ سال می‌گذشت.(رونالدو نازاریو برابر آلمان)

امباپه اکنون با چهار گل، بهترین گلزن فینال ادوار جام‌جهانی است؛ وی در فینال ۲۰۱۸ یک‌گل زده بود و شب گذشته هم سه‌گل دیگر به‌ثمر رساند. (بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ با عبور از رکورد سه گل جف هرست، واوا، پله و زین‌الدین زیدان)

لاک‌پشت فرانسوی با کسب یک مدال‌طلا (قهرمانی) و یک مدال نقره (نایب‌قهرمانی) رکورد خارق‌العاده‌ای با ۲۳ سال‌سن رقم زده است.

امباپه می‌تواند دست‌کم دو جام‌جهانی دیگر را تجربه و این آمار و ارقام‌ها را بهبود بخشیده و به سایر رکوردها حمله کند.

کد خبر 627800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.