کاربری کشتارگاه لردگان تغییر می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر لردگان گفت: تغییر کاربری کشتارگاه این شهر به کارگاه صنعتی مد نظر مدیریت شهری است.

محمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای پنجم شهر لردگان بارها پیگیر شد تا کشتارگاه این شهر به مکان دیگری منتقل شود و اداره منابع طبیعی نیز آمادگی واگذاری زمین رایگان را داشت، اما مشکل اصلی، تأمین اعتبار برای ساخت و تجهیز کشتارگاه صنعتی است.

وی افزود: در شورای ششم زمین مدنظر دریافت لازم شد تا سرمایه‌گذار برای آن جذب شود و با احداث کشتارگاه جدید، محل فروش دام‌های زنده در شهر نیز جمع‌آوری و همه در یک محل تجمیع شود.

عضو شورای اسلامی شهر لردگان با بیان اینکه کشتارگاه فعلی در گران‌ترین قسمت شهر بوده و لردگان به آن سمت در حال توسعه است، بنابراین باید کشتارگاه جابه‌جا شود، تاکید کرد: با توجه به جمعیت شهر و تعداد کشتارهای آن، این کشتارگاه جوابگوی شهر نیست.

وی ادامه داد: تغییر کاربری کشتارگاه به کارگاه صنعتی در نظر مدیریت شهری است، اما اوضاع شهر به‌گونه‌ای نیست که بتوان آن را به هتل آپارتمان اختصاص داد؛ با اینکه این شهر دارای ظرفیت‌های گردشگری است اما تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است که حضور و ماندگاری گردشگر را در شهر کم می‌کند.

نادری تصریح کرد: به‌طور کلی مشاغل مزاحم و نیمه‌مزاحم باید به سمت قطب صنعتی شهر حرکت کند که این مهم از برنامه‌های شورای ششم است.

وی گفت: در خصوص بهبود امکانات تفرجگاهی شهر نیز پارک رحیم‌آباد که در ورودی شهر و در مسیر جاده خوزستان و بروجن قرار دارد را مدنظر قرار خواهیم داد، یک طرح برای این پارک آماده شده و مشاور در حال اصلاح آن است تا به پارک جنگلی تبدیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر لردگان گفت: در دوره گذشته فعالیت شورا یک زمین برای آرامستان جدید شهر در نظر گرفته شد که زمین از منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت و در نهایت سند آن به نام شهرداری دریافت شد.

وی افزود: این زمین ۷.۸ هکتار وسعت دارد که اقدامات لازم برای بهره‌برداری از آن انجام شده است و در ادامه شهرداری باید با همکاری تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان، زیرساخت لازم را به این مکان ببرد و یک طرح در آن پیاده کند.

نادری تاکید کرد: شورای ششم لردگان در حال پیگیری آرامستان جدید است، همچنین حصارکشی، تعمیر و به‌روزرسانی آرامستان فعلی جزو برنامه‌های شورا است که در دوره گذشته نیز اعتبار لازم برای این موارد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 627797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.