۷.۵ میلیون تن کالای اساسی جابه‌جا شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷.۵ میلیون تن انواع کالای اساسی برای تأمین کالاهای مصرفی و ذخیره‌سازی این کالاها به کمک سیستم حمل‌ونقل باری به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، سیدسعید راد همزمان با بیست‌وششم آذر «روز ملی حمل‌ونقل» ضمن تبریک به تمام دست‌اندرکاران حمل‌ونقل بار و کالا در سطح کشور به‌ویژه رانندگانی که مسئولیت خطیر و سنگین نقل و انتقال محصولات ضروری مورد نیاز مردم را برعهده دارند، اظهار کرد: این کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، روغن، شکر، دانه‌های روغنی و کنجاله است.

وی تصریح کرد: محصولات ضروری براساس برنامه حمل‌ونقل این شرکت و با رویکرد دسترسی آسان مردم به این محصولات برای توزیع در شبکه‌های خرده‌فروشی در قالب حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای جابه‌جا شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سه میلیون تن از کالای اساسی جابه‌جا شده در کشور از مجموع تولیدات داخلی کشور است، خاطرنشان کرد: این میزان کالاها با هدف تعادل و توازن در توزیع این محصولات، در دو قالب برون‌استانی بین ۳۱ استان و درون‌استانی بین شهرهای هر استان، حمل‌ونقل و توزیع شده است.

راد با بیان اینکه ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، روغن و شکر نیز از مبادی بین‌المللی تأمین شده است، گفت: این کالاها از بنادر استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، مازندران و گیلان و بندر چابهار وارد کشور شده و بعد از تخلیه و بارگیری به سایر استان‌های کشور، ارسال و در مراکز و تأسیسات نگهداری کالاهای اساسی در این استان‌ها ذخیره‌سازی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سهم گندم در بین کالاهای اساسی حمل شده بیش از سایر کالاهاست، خاطرنشان کرد: استان خوزستان در تأمین محصولات ضروری - چه از نظر میزان تولید داخل و چه از نظر حجم واردات از سهم به‌مراتب بالاتر و بیشتری نسبت به سایر استان‌های کشور برخوردار است.

کد خبر 627793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.