وزارت شهرداری‌ها تشکیل شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: درخواست تشکیل وزارت شهرداری‌ها را داریم تا خواسته‌های شهرداری و شوراهای اسلامی شهر به گوش متولیان برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _ دوشنبه بیست‌وهشتم آذرماه_ در نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای تابعه استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها با روحیه بالا در حال اداره شهر هستند، اما دستگاه‌های دولتی همواره بودجه خود را دارند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها بودجه دولتی ندارند، تمام امور را انجام می‌دهند و حقوق کارمندان را پرداخت می‌کنند، افزود: درخواست تشکیل وزارت شهرداری‌ها را داریم و امیدواریم خواسته‌های شهرداری و شوراهای اسلامی شهر به گوش متولیان برسد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در مورد شهرداری در سفر رئیس‌جمهور به استان محقق نشد و باید تدبیری اندیشید، خاطرنشان کرد: زمان برای بیان مشکلات در این جلسه اندک است، این نخستین نشست مشترک شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران سراسر استان است؛ همه آمده‌اند تا مسائل حل شود؛ قانون شهرداری‌ها مربوط به سال ۳۲ و ۴۲ است و باید تغییراتی انجام شود تا پاسخگوی نیازهای روز باشد. این امر نیازمند بررسی مجدد است و باید از سوی استانداری به نمایندگان مجلس پیشنهاد شود.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله شهرکرد، چاه‌های آب خشکیده برای آبیاری فضای سبز است و باید استفاده از پساب پیگیری و حل شود؛ نظر تنگی زیادی در سطح استان وجود دارد و ۹۸ درصد تلاش‌ها نتیجه نداده است؛ این رویکرد باید تغییر کند و راهکارها تعریف و مسائل حل شود.

حیدری اضافه کرد: مشکل عمده پساب است که اگر سال آینده منتقل نشود به طور قطع فضای شهر خشک خواهد شد؛ برای کمربندی ۱۵ خرداد نیز حدود ۳۰ سال است یک طرح مصوب داریم که قابلیت اجرایی ندارد؛ این طرح باید طی این سال‌ها اجرایی می‌شد، اما گاهی مشاور مقاومت دارد و آنچه خودش می‌خواهد را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در صدد رفع مشکلات عمده شهر و نیازمند یاری دیگر متولیان هستیم و به تنهایی موفق نخواهیم بود، گفت: حکم شهردار شهرکرد به‌عنوان دبیر شهر ملی نمد از سوی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شده است.

به گزارش ایمنا، نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای تابعه استان با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار شهرکرد، رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای تابعه استان و اصحاب رسانه در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد. این نخستین نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای تابعه استان چهارمحال‌وبختیاری بود.

کد خبر 627780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.