راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل شهری ارائه شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انجام فعالیت‌های علمی قابل احترام است و چالش‌های موجود در شهر باید شناسایی و برای آنها ایده و طرح ارائه شود، در این راستا لازم است فعالیت‌های پژوهشی به درستی انجام شود و پژوهشگر روی موضوع مورد نظر کار کند تا بتوان راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل شهری ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم آذر_ در چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق از مفاهیم و کلماتی است که در زمان‌های مختلف استفاده می‌شود، اما این مبحث کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و توجه ویژه به موضوع دانش‌بنیان‌ها و علم‌آموزی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی افزود: برای اینکه فعالیت‌ها به نحو صحیح انجام شود، باید بر مبنای علم، پژوهش و مطالعه استوار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: فعالیت‌های عملی با اقدامات پژوهشی آغاز می‌شود و تمام مسائل جهان باید با تحقیق و نتیجه‌گیری درست و منسجم به صورت همه‌جانبه انجام شود.

چمران تصریح کرد: تعریف پروژه بسیار مهم است و در فعالیت‌های معماری اهمیت زیادی دارد، برای ساختن شهر باید برنامه و مطالعه داشته باشیم که لازمه کار تحقیقاتی است، بعضی از طرح‌های پژوهشی که برای شهرداری تهیه می‌شود، مفید نیست، بنابراین لازم است با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی معایب و مزایای شناسایی شده در طرح‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم؛ بدون شک بر هدایت درست طرح اولیه تحقیقاتی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تحقیقاتی باید عملیاتی و کاربردی باشد، اضافه کرد: در مرکز تحقیقات شهرداری به فعالیت‌های تحقیقاتی نیازمند هستیم تا به نیازهای شهر پاسخ دهیم و طرح‌های شهری عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لازم است زمان اجرای طرح‌های شهری کوتاه شود تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند، در این صورت انجام پژوهش به نفع شهرداری است، امیدوارم این مباحث در فعالیت‌های پژوهشی رعایت شود و بتوانیم از این پژوهش‌ها به صورت عملی استفاده کنیم.

چمران با بیان اینکه فعالیت‌های علمی قابل احترام است، باید چالش‌های موجود در شهر شناسایی و برای آنها ایده و طرح ارائه شود، ادامه داد: در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم، در حالی که تمام خیابان‌ها موزائیک و آسفالت است، آب به زمین نفوذ نمی‌کند و با معضل نشست زمین مواجه شده‌ایم.

وی افزود: لازم است فعالیت‌های پژوهشی به درستی انجام شود و پژوهشگر روی موضوع مورد نظر کار کند تا بتوان راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل شهری ارائه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: لازم است مسئولان اجرایی مرکز مطالعات شهرداری تهران پاسخگوی مشکلات اجرایی باشند و روی مسائل شهری تحقیق و پژوهش انجام دهند تا ارتباط میان پژوهشگر و بخش اجرایی به شکلی منطقی برقرار شود.

کد خبر 627779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.